Biblioteca academică sub Covid-19: cu ușile închise, dar digital mai deschis ca niciodată!
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
310 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-17 11:45
SM ISO690:2012
LANDOY, Ane. Biblioteca academică sub Covid-19: cu ușile închise, dar digital mai deschis ca niciodată! In: Bibliotecile din învățământ în proces continuu de dezvoltare și transformare: Symposia investigatio bibliotheca, Ed. 13, 19 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: ULIM, 2020, Ediția 12, pp. 16-18.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Bibliotecile din învățământ în proces continuu de dezvoltare și transformare
Ediția 12, 2020
Conferința "Bibliotecile din învățământ în proces continuu de dezvoltare și transformare "
13, Chişinău, Moldova, 19 octombrie 2020

Biblioteca academică sub Covid-19: cu ușile închise, dar digital mai deschis ca niciodată!

An academic library under Covid-19: physically closed but digitally more open than ever!


Pag. 16-18

Landoy Ane
 
Universitatea din Bergen
 
 
Disponibil în IBN: 4 februarie 2021


Rezumat

Închiderea fizică a tuturor universităților și colegiilor începând cu 12 martie 2020 ca răspuns la pandemia Covid-19 a avut consecințe imediate și directe pentru aproape 280.000 de studenți norvegieni și peste 38.000 de angajați. Cu toate acestea, autoritățile și direcția învățământului însăși au convenit că activitățile ar trebui menținute în cea mai mare măsură posibilă, chiar dacă prezența fizică a fost exclusă sau sever limitată. Acest lucru a creat o nevoie urgentă și masivă de soluții alternative, atât pentru predare, orientare, cercetare, diseminare și administrare. Întrebarea principală este cât de bine s-a descurcat sectorul cu această schimbare majoră. Această prezentare se axează în special pe răspunsul bibliotecii academice bazat pe datele colectate împreună cu fosta colegă Trude Færevik de la Biblioteca Universității din Bergen. Am investigat modul în care o bibliotecă academică, Biblioteca Universității din Bergen din Norvegia, a gestionat provocările precedând pandemia Covid-19, când Universitatea din Bergen a închis campusul în scurt timp și Biblioteca a trebuit imediat să devină complet digitală în toate serviciile sale pentru academicieni și studenți. Am constatat că accesul mai larg și automatizat la cărți și servicii electronice au fost util pentru academicieni și studenți, iar acest lucru este confirmat de numărul crescut de utilizatori. După câteva săptămâni, biblioteca s-a deschis pentru a „lua” cărțile tipărite, dar restricțiile de călătorie erau încă în vigoare. De asemenea, serviciul de răspuns prin e-mail al bibliotecii și funcțiile de chat au fost extinse, totuși cu bibliotecarii care lucrează de acasă. Vor fi discutate și câteva aspecte legate de administrarea bibliotecii digitale din casele bibliotecarilor.

The physical closure of all universities and colleges from March 12 2020 as a response to the Covid-19 pandemic had immediate and direct consequences for nearly 280,000 Norwegian students and more than 38,000 employees. However, the authorities and the sector itself agreed that the activities should be maintained to the greatest possible extent, even if the physical presence was excluded or severely limited. This has created an urgent and massive need for alternative solutions, both for teaching, guidance, research, dissemination and administration. The main question is how well the sector has handled this major change. This presentation especially focusing on academic library response builds on data collected with former colleague Trude Færevik of University of Bergen Library. We investigated how an academic library, the University of Bergen Library in Norway, handled the challenges following the Covid-19 pandemic when the University of Bergen closed the campus on short notice and the Library immediately had to go fully digital in all its services to academics and students. We found that the academics and students were helped by more and automated access to electronic books and services, and this is borne out by increased numbers of usage. After some weeks, the library opened to “take away” of printed books, but travel restrictions were still in place. Also, the library e-mail response service and chat-functions were expanded, however with librarians working from home. Some issues around running the digital library from the librarians’ homes will also be discussed.

Cuvinte-cheie
Biblioteca academică, Norvegia, COVID-19, Biblioteca digital,

Academic library, Norway, COVID-19, Digital Library