Formarea competenței de operare cu grupurile de obiecte la copiii de vârstă preșcolară mare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
622 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 17:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.851+373.3 (3)
Воспитание. Обучение. Образование (14334)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2016)
SM ISO690:2012
PAVLENCO (PIDLEAC), Mihaela. Formarea competenței de operare cu grupurile de obiecte la copiii de vârstă preșcolară mare. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 4(22), pp. 64-71. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.64-71
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(22) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Formarea competenței de operare cu grupurile de obiecte la copiii de vârstă preșcolară mare

Training the competence of operation with groups of objects at chidren of high preschool age

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.64-71
CZU: 372.851+373.3

Pag. 64-71

Pavlenco (Pidleac) Mihaela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2021


Rezumat

Procesul de formare a competențelor de operare cu grupurile de obiecte constituie cel mai important domeniu al matematicii studiate la vârsta preșcolară. Acest proces înglobează în sine o suită de acțiuni cu obiecte precum trierea, gruparea, clasificarea, compararea, serierea și ordonarea obiectelor după diferite criterii. Vârsta preșcolară mare este perioada în care preșcolarii operează cu grupurile de obiecte în funcție de 2 și mai mulți criterii. La această vârstă preșcolarii operează mai ușor cu operațiile de triere, grupare, ordonare, decât cu cele de comparare, clasificare și seriere. Pentru dezvoltarea acestor competențe se poate utiliza jocul didactic.

The process of forming skills to operate with groups of objects is the most important field of mathematics studied at preschool age. This process itself includes a series of actions with objects such as: selection, grouping, classification, comparison, sorting and ordering the objects according to different criteria. High preschool age is the period in which children operate with groups of objects using 2 and more criteria. At this age, preschoolers apply more easily selection, grouping, sorting, ordering than comparison, classification and series. The didactic game can be used to develop these skills.

Cuvinte-cheie
vârstă preșcolară mare, operare, grupuri de obiecte, trierea, gruparea, compararea, ordonarea, clasificarea, sortarea,

high preschool age, operation, groups of objects, selection, grouping, comparing, sorting, classifying, sorting