Dezvoltarea afectivităţii la copiii cu tulburări de limbaj
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
661 60
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-21 11:35
SM ISO690:2012
BĂRBUCEANU, Iuliana. Dezvoltarea afectivităţii la copiii cu tulburări de limbaj. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 386-392. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Dezvoltarea afectivităţii la copiii cu tulburări de limbaj


Pag. 386-392

Bărbuceanu Iuliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2021


Rezumat

Tulburările de limbaj au multiple implicații: cognitive, şcolare, sociale, de comportament, de personalitate, trecând mai întâi prin planul afectivității. Cercetarea întreprinsă demonstrează existența unui anumit specific al afectivității copilului cu tulburare de limbaj. Acesta se caracterizează prin: negativism, opoziţionism, nervozitate, conflictualitate, timiditate excesivă, hipersensibilitate, anxietate, lipsa iniţiativei, a încrederii, dependenţă, închidere în sine, egocentrism, autodevalorizare, izolare, dificultăţi de integrare. Programul de dezvoltare a afectivității dedicat copiilor cu tulburări de limbaj realizează o conexiune între logopedia clasică şi maniera în care copilul se va integra în viața socială. Prin completarea activității logopedice cu intervenţia privind dezvoltarea afectivității, intervenția realizată va deveni una cu caracter integrativ-optimizator.

The language disorders has many implications: cognitive, pertaining to school, social, behavior, in the personality, passing first through emotional side. Undertaken research shows the existence of an affectiv specificity of the children with language disorders. The specifics has some features: negativism, opozitionism, anger, conflicting tendencies, excessive shyness, hypersensitivity, anxiety, passivity, low confidence, parental dependence, self locking, selfishness, self-devaluation, isolation, integration difficulties. The Affectivity Developmental Programme (D.P.) aims at making a connection between the classical speech therapy and the manner in which the child will integrate into social life. By adding D.P. to classical speech therapy, the process gains an integrative-optimizer feature.

Cuvinte-cheie
tulburări de limbaj, specific al afectivității, dezvoltarea afectivității, program de dezvoltare,

language disorders, affectiv specificity, emotional development, developmental programme