Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-11 15:28 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:811.135.1+821.135.1 (10) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4090) |
Балканские романские языки (1473) |
Литература на балканских романских языках (2138) |
![]() BARBĂNEAGRĂ, Alexandra. Valorificarea strategiei bazată pe sarcini în procesul de predare-învățare a limbii și literaturii române. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.3, pp. 268-271. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-452-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.3, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:811.135.1+821.135.1 | ||||||
Pag. 268-271 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The article approaches the problem of creating effective conditions for learning Romanian language and literature through the task-based learning strategy. An appropriate task gives the teacher the opportunity to implement forms of Active Learning. In the process of solving the task, students will explore several ways that lead to the solution(s). Students will acquire the necessary skills and abilities. Approach Task-based learning, through which thinking is integrated with action, has implications for the whole learning process. Work-based learning prepares students for life by creating real-life situations as a learning environment. |
||||||
Cuvinte-cheie teaching strategy, task-based learning, skills (knowledge, abilities, attitudes), active interactive methods |
||||||
|