Articolul precedent |
Articolul urmator |
883 154 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-19 14:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018:159.922.7 (1) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4076) |
Психология (3516) |
SM ISO690:2012 TOIA, Maria, HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia. Influențe sociale și familiale în dezvoltarea copilului. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 433-438. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018:159.922.7 | ||||||
Pag. 433-438 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The analysis studies regarding the factors of influence on the development of a child prove that the period spent in the family is decisive for the evolution of the personality and the social integration, the adult model and the family relationships impregnate the models of the subsequent social development as well as the social success of the individual. An integral development of the child‘s personality requires the study of multiple genetic predispositions but also of the environmental influences, his life context, which should include the identification of the necessary forms of support and stimulation. |
||||||
Cuvinte-cheie family influence, social influence, child development |
||||||
|