Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
375 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-04 17:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377.091 (29) |
Профессиональное образование. Технические школы. Профессиональные колледжи. Политехникумы (276) |
SM ISO690:2012 GRIZA, Ina. Elaborarea standardelor ocupaţionale în domeniul agroalimentar – provocări şi rezultate relevante pentru sistemul educaţional. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 6(124), pp. 26-30. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384799 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 6(124) / 2020 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4384799 | ||||||
CZU: 377.091 | ||||||
Pag. 26-30 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol este dedicat procesului de elaborare a standardelor ocupaţionale identificate din necesităţile şi aşteptările pieţei muncii în conformitate cu cadrul normativ. Pornind de la identificarea atribuţiilor şi sarcinilor de lucru în profilul ocupaţional, urmează deducerea competenţelor profesionale în standardele ocupaţionale, descrise şi transpuse în rezultate ale învăţării în standardele de calificare. Se actualizează programele de formare profesională, iar oferta educaţională asigură pregătirea viitorilor specialişti calificaţi conform rigorilor angajatorilor, pentru inserţia eficientă a acestora în piaţa muncii. |
||||||
Cuvinte-cheie standard ocupaţional, standard de calificare, învățământ profesional tehnic, competenţe profesionale, occupational standards, qualification standards, technical and vocational education, professional skills |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-118296</cfResPublId> <cfResPublDate>2020-12-31</cfResPublDate> <cfVol>124</cfVol> <cfIssue>6</cfIssue> <cfStartPage>26</cfStartPage> <cfISSN>1810-6455</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/118296</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Elaborarea standardelor ocupaţionale în domeniul agroalimentar – provocări şi rezultate relevante pentru sistemul educaţional</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>standard ocupaţional; standard de calificare; învățământ profesional tehnic; competenţe profesionale; occupational standards; qualification standards; technical and vocational education; professional skills</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Acest articol este dedicat procesului de elaborare a standardelor ocupaţionale identificate din necesităţile şi aşteptările pieţei muncii în conformitate cu cadrul normativ. Pornind de la identificarea atribuţiilor şi sarcinilor de lucru în profilul ocupaţional, urmează deducerea competenţelor profesionale în standardele ocupaţionale, descrise şi transpuse în rezultate ale învăţării în standardele de calificare. Se actualizează programele de formare profesională, iar oferta educaţională asigură pregătirea viitorilor specialişti calificaţi conform rigorilor angajatorilor, pentru inserţia eficientă a acestora în piaţa muncii.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The article concerns the development of occupational standards as identified by the needs and expectations of the labor market, according to the regulatory framework. The starting point is the identification of attributions and work tasks in the occupational profile, followed by the deduction of professional competences in occupational standards, which are described and transposed in the learning outcomes of qualification standards. The vocational training programs are updated and the educational offer ensures that future specialists are qualified according to the potential employers’ criteria, ready for a successful insertion in the labor market</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-12-31T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-12-31T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-84042</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-12-31T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-118296</cfFedIdId> <cfFedId>10.5281/zenodo.4384799</cfFedId> <cfStartDate>2020-12-31T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-84042</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-84042-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-12-31T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Griza</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Ina</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>