Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-13 16:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.03:005.311.6 (1) |
Воспитание. Обучение. Образование (14789) |
Деятельность в сфере управления (438) |
![]() SPIȚĂ, Mirela. Modelul rațional-normativ în procesul decizional. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 313-318. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.03:005.311.6 | ||||||
Pag. 313-318 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
This article proposes a definition of the decision model, a classification of decision models according to four criteria and the analysis of the rational-normative model, which considers the description of the model and its characteristics, of aspects of decision rationality approach, the qualities of rational decision, the decision rationality criteria, the definition of the concept of limited rationality and establishing the profile of the rational decision maker. The article brings perspectives for establishing the profile of the decision-making student who adopts the model of rational-normative decision. |
||||||
Cuvinte-cheie decision model, rational-normative model, the qualities of rational decision, decision rationality criteria, features of rational decision-maker, limited rationality |
||||||
|