Portretul managerului ideal al unei instituții de învățământ preuniversitar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
452 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-25 16:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.11:37.07 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14878)
Административные проблемы учебных заведений (200)
SM ISO690:2012
DUMITRU, Ana-Maria. Portretul managerului ideal al unei instituții de învățământ preuniversitar. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 183-187. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Portretul managerului ideal al unei instituții de învățământ preuniversitar

CZU: 371.11:37.07

Pag. 183-187

Dumitru Ana-Maria 12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială Nr. 1, sat. Pildești, com. Cordun, jud. Neamț
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

Due to the social-cultural-political context, the status and role of the school manager has become increasingly complex. The school manager must benefit from a suitable training, he must assume the role of leader because from him are expected decisions, good organization, optimization of the instructiveeducational process. The school principal is not only an administrative manager, but he is the coordinator of the entire activity in the school, both in the administrative, financial-accounting sense, and in the instructive-educational sense. It is subordinated to the School Inspectorate, the Ministry, and to a certain extent also to the local authorities.

Cuvinte-cheie
manager, educational unit, employees, management