Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-25 16:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.11:37.07 (1) |
Воспитание. Обучение. Образование (14878) |
Административные проблемы учебных заведений (200) |
![]() DUMITRU, Ana-Maria. Portretul managerului ideal al unei instituții de învățământ preuniversitar. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 183-187. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.11:37.07 | ||||||
Pag. 183-187 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Due to the social-cultural-political context, the status and role of the school manager has become increasingly complex. The school manager must benefit from a suitable training, he must assume the role of leader because from him are expected decisions, good organization, optimization of the instructiveeducational process. The school principal is not only an administrative manager, but he is the coordinator of the entire activity in the school, both in the administrative, financial-accounting sense, and in the instructive-educational sense. It is subordinated to the School Inspectorate, the Ministry, and to a certain extent also to the local authorities. |
||||||
Cuvinte-cheie manager, educational unit, employees, management |
||||||
|