Orientările valorice la studenţii militari
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
450 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 14:51
SM ISO690:2012
IURCHEVICI, Iulia. Orientările valorice la studenţii militari. In: Dezvoltarea Armatei Naţionale în contextul aprofundării reformelor democratice: Materialele conferinţei cu participare internaţională, 1 martie 2017, Chişinău. Chişinău: "Notograf Prim" SRL, 2017, pp. 100-107. ISBN 978-9975-84-033-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea Armatei Naţionale în contextul aprofundării reformelor democratice 2017
Conferința "Dezvoltarea Armatei Naţionale în contextul aprofundării reformelor democratice"
Chişinău, Moldova, 1 martie 2017

Orientările valorice la studenţii militari


Pag. 100-107

Iurchevici Iulia
 
Academia Militară a Forţelor Armate “Alexandru cel Bun”
 
 
Disponibil în IBN: 22 septembrie 2020


Rezumat

Acest articol vizează dezvăluirea aspectului axiologic al conţinutului educaţiei militare. Studiul empiric descris pune accent pe cercetarea conţinutului orientărilor valorice ale studenţilor în condiţiile instruirii şi educaţiei militare. Analiza eficienţei educaţiei militare în ceea ce priveşte influenţa asupra formării conţinutului valorilor al studenţilor este prezentată din perspectiva celor doi poli educaţionali: studenţi şi cadre didactice. Particularităţile axiologice ale studenţilor militari sunt scoase în evidenţă prin compararea rezultatelor celor două eşantioane: de cercetare (studenţi ai Academiei Militare ,,Alexandu cel Bun”) şi de control (studenţi ai Universităţii Libere Internaţionale din Moldova). A fost confirmată ipoteza înaintată de noi precum că gradul de însuşire a valorilor relevante conţinutului învăţământului militar va fi mai mare la studenţii militari în comparaţie cu studenţii civili. Sunt analizate cauzele acestei diferenţe. În articol este elucidat şi rolul cadrelor didactice (care în ce mai mare parte sunt ofiţeri în rezervă) în dezvoltarea identităţii conţinutului orientărilor valorice la studenţii militari. Concluziile studiului pot servi drept bază pentru proiectarea şi îmbunătăţirea conţinutului şi a formelor de educaţie militară.

This article aims to elaborate on axiological aspect of military education content. The empirical study focuses on the research of the content value orientations of students within military training and education. Military education efficiency analysis regarding the influence on the formation of student’s values is presented from the perspective of the two educational poles: students and teachers. Axiological peculiarities of military students are highlighted by comparing the results of the two samples: research (students of Military Academy ,,Alexandru cel Bun") and control (students of the Free International University of Moldova). Our hypothesis that the degree of assimilation of relevant values of the military education content by military students would be higher in comparison with civilian students was confirmed. The article analyzes the causes of these differences. The article reveals as well the role of teachers (who most of them are retired officers) in developing of the identity of orientations values content to military students. The conclusions of the study can be used as basis for designing and enhancing the content and forms of military education.

Cuvinte-cheie
educaţie militară, componentă axiologică a conţinutului educaţional, nucleu valoric, orienări valorice, valori relevante pentru educaţia militară, valorile terminale şi valori instrumental,

military education, axiological component of educational content, core value, guidelines values, relevant values to military education, terminal values and instrumental values