Valorificarea tehnologiilor informaționale și comunicaționale în formarea inițială a cadrelor didactice pentru nivelul primar de învățământ
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
629 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-18 17:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.4 (150)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2657)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Valentina. Valorificarea tehnologiilor informaționale și comunicaționale în formarea inițială a cadrelor didactice pentru nivelul primar de învățământ. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 10, 5-6 decembrie 2019, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2020, Ediția 10, pp. 415-419. ISBN 978-9975-3371-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 10, 2020
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
10, Chişinău, Moldova, 5-6 decembrie 2019

Valorificarea tehnologiilor informaționale și comunicaționale în formarea inițială a cadrelor didactice pentru nivelul primar de învățământ

Emphasizing the information and communication technologies in the initial training of teachers for primary educational level

CZU: 378.4

Pag. 415-419

Ciobanu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 iulie 2020


Rezumat

Information and communication technologies have always been associated with progress and modernization. They opened a new perspective in the initial training of teachers. Since one of the key competences for primary education stipulated in the Education Code of the Republic of Moldova is digital competence, in order to form this competence at primary school students, teachers need to be trained to effectively apply ICT in the teaching process. In order to promote the quality culture in the initial training of teachers for the primary level of education, we must use information technologies in the teaching process. The application of information and communication technologies in teaching university courses presents enhanced educational solutions and transforms the paradigm of professional training of teachers. The implementation of the communication technologies in the teaching of the study disciplines, as well as the formation of the digital competence in the teachers we train will contribute to the modernization of the educational process.

Tehnologiile informației și comunicaționale au fost întotdeauna asociate cu progresul și modernizarea. Acestea au deschis o nouă perspectivă în formarea inițială a profesorilor. Întrucât una dintre competențele cheie pentru învățământul primar prevăzută în Codul Educației din Republica Moldova este competența digitală, pentru a forma această competență la elevii din școlile primare, profesorii trebuie să fie instruiți pentru a aplica eficient TIC în procesul de predare. Pentru a promova cultura de calitate în formarea inițială a cadrelor didactice pentru nivelul de învățământ primar, trebuie să folosim tehnologiile informației în procesul de predare. Aplicarea tehnologiilor informaționale și de comunicare în predarea cursurilor universitare prezintă soluții educaționale îmbunătățite și transformă paradigma formării profesionale a cadrelor didactice. Implementarea tehnologiilor infirmaționale în predarea disciplinelor de studiu, precum și formarea competenței digitale la cadrele didactice pe care le formăm vor contribui la modernizarea procesului educațional.

Cuvinte-cheie
information technologies, digital competence, paradigm, initial training,

tehnologii informaţionale, competenţă digitală, paradigmă, instruire inițială