Responsabilitatea socială – costurile şi profiturile unor afaceri durabile: „Literature Review”
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
959 70
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 15:17
SM ISO690:2012
TABĂRĂ, Neculai, UNGUREANU, Mihaela, MUNTEANU, Petrică. Responsabilitatea socială – costurile şi profiturile unor afaceri durabile: „Literature Review” . In: Economica, 2011, nr. 4(78), pp. 68-74. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(78) / 2011 / ISSN 1810-9136

Responsabilitatea socială – costurile şi profiturile unor afaceri durabile: „Literature Review”

Pag. 68-74

Tabără Neculai, Ungureanu Mihaela, Munteanu Petrică
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

Scop – În condiţiile economice actuale, se pune întrebarea: cât de importantă este implementarea responsabilităţii sociale în politica unei companii pentru reputaţia şi chiar pentru performanţa acesteia? Articolul de faţă îşi propune să ofere un răspuns util întrebării şi să prezinte principalele elemente ce trebuie avute în vedere de responsabilitatea socială. Metodologie – Articolul constituie o „literature review”, o trecere în revistă a literaturii de specialitate care tratează acest subiect. În acest sens, au fost alese un număr de 13 studii şi articole publicate în reviste ştiinţifice recunoscute, de contabilitate şi nu numai, din ţară dar şi din străinătate, pe parcursul ultimilor cinci ani. Predomină cele publicate de autorii români, deoarece s-a dorit prezentarea situaţiei existente în România. Articolele străine vin să susţină şi să completeze ideile şi soluţiile articolelor autohtone. Constatări – Literatura de specialitate nu poate încă să ofere o metodă generală, pe care să se poată baza realizarea unui studiu comparativ, deoarece tehnicile de măsurare a performanţelor de responsabilitate socială nu sunt riguroase. Conceptul depinde esenţial de teoria firmei, de abordarea voluntară sau obligatorie, dar şi de graniţele existente între pieţe, întreprinzători şi societatea civilă. Cuvinte-cheie: responsabilitate socială, costuri sociale, contabilitate, sustenabilitate, performanţe sociale şi de mediu.

Propose – In the current economic conditions it is questionable: how important is the implementation of social responsibility in the policy of a company for its reputation and even performance? This article aims to provide an useful answer to this question and to present the main elements to be covered by social responsibility. Methodology – The article is a literature review, an observation of the scientific literature which treats this subject. In this regard have been chosen a number of 13 studies and articles published in recognized scientific journals, accounting but not only, during the last five years. Prevails those published by Romanian authors, because it was desirable to present the current situation in Romania. The foreign articles come to support and complete the local ideas and solutions. Findigs – Literature can not provide yet a general method that can be compared based on a comparative study, because the techniques for measuring the performance of social responsibility are not rigorous. The concept depends heavily on the theory of the firm, voluntary or mandatory approach, but also on the boundaries between markets, entrepreneurs and civil society. Key-words: social responsibility, social costs,accounting, sustainability, social and environmentalperformances.