Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-11 18:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.046:94:008 (1) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4064) |
Всеобщая история (531) |
Цивилизация. Культура. Прогресс (824) |
![]() VRABIE, Vera. Aplicaţii de invăţare transdisciplinară a conţinuturilor de cultură la lecţiile de Istorie, treapta liceală. In: Cercetarea şi valorificare patrimoniului naţional şi universal în învăţământul preuniversitar : Patrimoniul cultural naţional şi universal în sistemul educaţional, 22-23 aprilie 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: SRL „Garomont Studio”, 2016, pp. 107-115. ISBN 978-9975-46-291-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea şi valorificare patrimoniului naţional şi universal în învăţământul preuniversitar 2016 | ||||||
Conferința "Cercetarea şi valorificare patrimoniului naţional şi universal în învăţământul preuniversitar" Chişinău, Moldova, 22-23 aprilie 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016.046:94:008 | ||||||
Pag. 107-115 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
History as a school subject is a problematic one and many problems can't just be related to a monodisciplinary, in order to find the right solutions these problems must be approached from interdisciplinary and transdisciplinary out look. Curricular courses which tackle the culture can and must be learned interdisciplinary because all together build a sketch (studies) of a variety of subjects, making up situations that reflect the reality that educates and upgrades the cultural aspects of a student. |
||||||
Cuvinte-cheie the application of a transdisciplinary model, cultural diversity, transdisciplinary approach, transdisciplinary reserch, curricular courses which tackle the culture |
||||||
|