The influence of parents' hyper-protection on the adaptation to small schoolchildren
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
812 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 13:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.36:37.06 (1)
Социальная структура. Общество как социальная система (982)
Общественные проблемы обучения и воспитания. Контакты учебного заведения с учащимися (115)
SM ISO690:2012
LUNGU, Viorelia, GNACIUC, Valentina. Influența hipertutelării părinților asupra adaptării la școlarii mici. In: EcoSoEn, 2020, nr. 1-2, pp. 277-286. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 1-2 / 2020 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

The influence of parents' hyper-protection on the adaptation to small schoolchildren

Influența hipertutelării părinților asupra adaptării la școlarii mici

CZU: 316.36:37.06

Pag. 277-286

Lungu Viorelia12, Gnaciuc Valentina3
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Universitatea Tehnică a Moldovei,
3 Liceul Teoretic „George Meniuc“
 
 
Disponibil în IBN: 10 iunie 2020


Rezumat

The article addresses the problem of hyper-protection by parents and its influence on the adaptive behavior in the primary school environment. Through theoretical research, we elucidate the factors that lead to family hyper-protection, the causes and consequences of this behavior on children. We emphasize that parents need to become aware of the influence they exert in the child's life and, in order to opt for an education that will help the child, adapt to the current school and social demands. To help children, parents need to mobilize the entire adaptive mechanism of the subject in order to develop complex behavior, capable of planning, organizing, facilitating and implementing measures of adequacy and integration in a constantly changing environment.

Articolul tratează problema hipertutelării de către părinți și influența acesteia asupra comportamentului adaptativ la mediul de învățământ în treapta primară. Prin cercetarea teoretico - practică elucidăm factorii ce duc la hipertutelarea familială, cauzele și consecințele acestui comportament asupra copiilor. Evidențiem faptul că, părinții trebuie să devină conștienți de influența pe care o exercită în viața copilului și, să opteze pentru o educație ce-l va ajuta a se adapta la cerințele școlare și sociale actuale. Pentru a ajuta copii, părinții necesită a mobiliza întregul mecanism adaptativ al subiectului în vederea formării unui comportament complex, apt să planifice, organizeze, faciliteze și implementeze măsuri de adecvare și integrare într-un mediu în continuă schimbare.

Cuvinte-cheie
school adaptation, social adaptation, hiper-protection, bulling,

adaptare şcolară, adaptare socială, hipertutelare, bulling