Tipuri de cunoaștere aplicată în procesul interpretării/studiului creației muzicale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
902 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-18 14:51
SM ISO690:2012
GRANEŢKAIA, Lilia. Tipuri de cunoaștere aplicată în procesul interpretării/studiului creației muzicale . In: Artă şi Educaţie Artistică , 2014, nr. 1(23), pp. 47-50. ISSN 1857-0445.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Artă şi Educaţie Artistică
Numărul 1(23) / 2014 / ISSN 1857-0445

Tipuri de cunoaștere aplicată în procesul interpretării/studiului creației muzicale

Pag. 47-50

Graneţkaia Lilia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 22 octombrie 2015


Rezumat

The article highlights the importance of introducing different types of musical and artistic knowledge in the study and interpretation of the musical compositions. We pro-pose the following types: the type of scientific dilettante, artistic and pedagogical knowledge. The author solves some educational approaches in the classroom of musical instrument.

Cuvinte-cheie
musical knowledge, scientific knowledge, artistic knowledge,

piano study, dilettante knowledge, pedagogical knowledge, interpretation process of musical creations

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Graneţkaia, L.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Tipuri de cunoaștere aplicată în procesul interpretării/studiului creației muzicale  </title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2014</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0445</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>musical knowledge</subject>
<subject>piano study</subject>
<subject>scientific knowledge</subject>
<subject>dilettante knowledge</subject>
<subject>artistic knowledge</subject>
<subject>pedagogical knowledge</subject>
<subject>interpretation process of musical creations</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2014-04-17</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The article highlights the importance of introducing different types of musical and artistic knowledge in the study and interpretation of the musical compositions. We pro-pose the following types: the type of scientific dilettante, artistic and pedagogical knowledge. The author solves some educational approaches in the classroom of musical instrument.</description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>