Promoting self-efficacy in the classroom: self-efficacy and students’ motivation
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
770 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-15 18:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.041 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2640)
SM ISO690:2012
JARJOURA, Basma. Promoting self-efficacy in the classroom: self-efficacy and students’ motivation. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 5(75), pp. 102-106. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(75) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Promoting self-efficacy in the classroom: self-efficacy and students’ motivation
CZU: 378.147.041

Pag. 102-106

Jarjoura Basma
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 27 august 2015


Rezumat

“If I have the belief that I can do it, I shall surely acquire the capacity to do it even if I may not have it at the beginning” (Mahatma Gandhi). This article aims to shed light on the concept of self-efficacy in social - cognitive theory, and will try to answer the question does academic self-efficacy affects learning motivation and achievements and vice versa.

„Dacă am convingerea că pot ceva să fac, voi dobândi, cu siguranţă, capacitatea de a face acest lucru, chiar dacă nu aş avea-o la început” (Mahatma Gandhi). În acest articol ne propunem să reflectăm conceptul de autoeficacitate în teoria social-cognitivă şi să încercam să răspundem la întrebarea: cum afectează autoeficacitatea motivaţia de învăţare şi realizările, şi viceversa?

Cuvinte-cheie
motivation, self-efficacy,

students’ motivation, social cognitive theory, academic self-efficacy.

Google Scholar Export

<meta name="citation_title" content="Promoting self-efficacy in the classroom: self-efficacy and students’ motivation">
<meta name="citation_author" content="Jarjoura Basma">
<meta name="citation_publication_date" content="2014/07/01">
<meta name="citation_journal_title" content="Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)">
<meta name="citation_volume" content="75">
<meta name="citation_issue" content="5">
<meta name="citation_firstpage" content="102">
<meta name="citation_lastpage" content="106">
<meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/102-106%20Promoting%20self-efficacy%20in%20the%20classroom%20self-efficacy%20and%20students%D1%82%D0%90%D0%A9%20motivation.pdf">