Promoting self-efficacy in the classroom: self-efficacy and students’ motivation
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
772 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-15 18:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.041 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2640)
SM ISO690:2012
JARJOURA, Basma. Promoting self-efficacy in the classroom: self-efficacy and students’ motivation. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 5(75), pp. 102-106. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(75) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Promoting self-efficacy in the classroom: self-efficacy and students’ motivation
CZU: 378.147.041

Pag. 102-106

Jarjoura Basma
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 27 august 2015


Rezumat

“If I have the belief that I can do it, I shall surely acquire the capacity to do it even if I may not have it at the beginning” (Mahatma Gandhi). This article aims to shed light on the concept of self-efficacy in social - cognitive theory, and will try to answer the question does academic self-efficacy affects learning motivation and achievements and vice versa.

„Dacă am convingerea că pot ceva să fac, voi dobândi, cu siguranţă, capacitatea de a face acest lucru, chiar dacă nu aş avea-o la început” (Mahatma Gandhi). În acest articol ne propunem să reflectăm conceptul de autoeficacitate în teoria social-cognitivă şi să încercam să răspundem la întrebarea: cum afectează autoeficacitatea motivaţia de învăţare şi realizările, şi viceversa?

Cuvinte-cheie
motivation, self-efficacy,

students’ motivation, social cognitive theory, academic self-efficacy.

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-38628</cfResPublId>
<cfResPublDate>2014-07-01</cfResPublDate>
<cfVol>75</cfVol>
<cfIssue>5</cfIssue>
<cfStartPage>102</cfStartPage>
<cfISSN>1857-2103</cfISSN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/38628</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='EN' cfTrans='o'>Promoting self-efficacy in the classroom: self-efficacy and students’ motivation</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='EN' cfTrans='o'>motivation; students’ motivation; social cognitive theory; self-efficacy; academic self-efficacy.</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>“If I have the belief that I can do it, I shall surely acquire the capacity to do it even if I may not have it at the beginning” (Mahatma Gandhi). This article aims to shed light on the concept of self-efficacy in social - cognitive theory, and will try to answer the question does academic self-efficacy affects learning motivation and achievements and vice versa.</cfAbstr>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>„Dacă am convingerea că pot ceva să fac, voi dobândi, cu siguranţă, capacitatea de a face acest lucru, chiar dacă nu aş avea-o la început” (Mahatma Gandhi). În acest articol ne propunem să reflectăm conceptul de autoeficacitate în teoria social-cognitivă şi să încercam să răspundem la întrebarea: cum afectează autoeficacitatea motivaţia de învăţare şi realizările, şi viceversa?</cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2014-07-01T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2014-07-01T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-45872</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2014-07-01T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-45872</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-45872-3</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2014-07-01T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Jarjoura</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Basma</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>