Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
820 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 11:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5 (106) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4047) |
SM ISO690:2012 VICOL, Nelu. Educaţia: pregătire pentru veşnicie? In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 3(51), pp. 44-49. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 3(51) / 2016 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.014.5 | |||||||
Pag. 44-49 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Autorul examinează identificarea umanităţii prin educaţie, acest discurs filosofic semnificand o preocupare permanentă a educaţiei analizată holistic şi fundamental pe trei patternuri majore de inţelegere a educaţiei permanente: clasic, modern şi post-modern. Acestor patternuri li se asociază metaforic şi trei termeni ai gandirii filosofice antice, şi anume: paideia, phronesis, eudaimonia. |
|||||||
Cuvinte-cheie politici educaţionale, politici sociale, pregătire, Instanţe filosofice, sociale şi psihologice ale politicilor educaţionale, patternuri (paideia, phronesis, eudaimonia) |
|||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Vicol, N.H.</dc:creator> <dc:date>2016-09-22</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'>Autorul examinează identificarea umanităţii prin educaţie, acest discurs filosofic semnificand o preocupare permanentă a educaţiei analizată holistic şi fundamental pe trei patternuri majore de inţelegere a educaţiei permanente: clasic, modern şi post-modern. Acestor patternuri li se asociază metaforic şi trei termeni ai gandirii filosofice antice, şi anume: paideia, phronesis, eudaimonia. </dc:description> <dc:description xml:lang='fr'>L’auteur examine l’identification de l’humanite par l’education, ce discours philosophique signifiant une preoccupation permanente de l’education d’une analyse integre et fondamentale sur trois paternites majeures de comprehension d’une education permanente: classique, moderne, postmoderne. A ceux-ci on associe metaphoriquement et trois thermes d’une pensee philosophique antique et notamment: paideia, phronesis, eudaimonia. </dc:description> <dc:source>Univers Pedagogic 51 (3) 44-49</dc:source> <dc:subject>politici educaţionale</dc:subject> <dc:subject>politici sociale</dc:subject> <dc:subject>Instanţe filosofice</dc:subject> <dc:subject>sociale şi psihologice ale politicilor educaţionale</dc:subject> <dc:subject>pregătire</dc:subject> <dc:subject>patternuri (paideia</dc:subject> <dc:subject>phronesis</dc:subject> <dc:subject>eudaimonia)</dc:subject> <dc:title>Educaţia: pregătire pentru veşnicie?</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>