Educaţia: pregătire pentru veşnicie?
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
820 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 11:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.5 (106)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4047)
SM ISO690:2012
VICOL, Nelu. Educaţia: pregătire pentru veşnicie? In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 3(51), pp. 44-49. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(51) / 2016 / ISSN 1811-5470

Educaţia: pregătire pentru veşnicie?
CZU: 37.014.5

Pag. 44-49

Vicol Nelu
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2016


Rezumat

Autorul examinează identificarea umanităţii prin educaţie, acest discurs filosofic semnificand o preocupare permanentă a educaţiei analizată holistic şi fundamental pe trei patternuri majore de inţelegere a educaţiei permanente: clasic, modern şi post-modern. Acestor patternuri li se asociază metaforic şi trei termeni ai gandirii filosofice antice, şi anume: paideia, phronesis, eudaimonia.

L’auteur examine l’identification de l’humanite par l’education, ce discours philosophique signifiant une preoccupation permanente de l’education d’une analyse integre et fondamentale sur trois paternites majeures de comprehension d’une education permanente: classique, moderne, postmoderne. A ceux-ci on associe metaphoriquement et trois thermes d’une pensee philosophique antique et notamment: paideia, phronesis, eudaimonia.

Cuvinte-cheie
politici educaţionale, politici sociale, pregătire,

Instanţe filosofice, sociale şi psihologice ale politicilor educaţionale, patternuri (paideia, phronesis, eudaimonia)

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Vicol, N.H.</dc:creator>
<dc:date>2016-09-22</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'>Autorul examinează identificarea umanităţii prin educaţie, acest discurs filosofic semnificand o preocupare permanentă a educaţiei analizată holistic şi fundamental pe trei patternuri majore de inţelegere a educaţiei permanente: clasic, modern şi post-modern. Acestor patternuri li se asociază metaforic şi trei termeni ai gandirii filosofice antice, şi anume: paideia, phronesis, eudaimonia. </dc:description>
<dc:description xml:lang='fr'>L’auteur examine l’identification de l’humanite par l’education, ce discours philosophique signifiant une preoccupation permanente de l’education d’une analyse integre et fondamentale sur trois paternites majeures de comprehension d’une education permanente: classique, moderne, postmoderne. A ceux-ci on associe metaphoriquement et trois thermes d’une pensee philosophique antique et notamment: paideia, phronesis, eudaimonia. </dc:description>
<dc:source>Univers Pedagogic 51 (3) 44-49</dc:source>
<dc:subject>politici educaţionale</dc:subject>
<dc:subject>politici sociale</dc:subject>
<dc:subject>Instanţe filosofice</dc:subject>
<dc:subject>sociale şi psihologice ale politicilor educaţionale</dc:subject>
<dc:subject>pregătire</dc:subject>
<dc:subject>patternuri (paideia</dc:subject>
<dc:subject>phronesis</dc:subject>
<dc:subject>eudaimonia)</dc:subject>
<dc:title>Educaţia: pregătire pentru veşnicie?</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>