Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
818 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 11:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5 (106) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4046) |
SM ISO690:2012 VICOL, Nelu. Educaţia: pregătire pentru veşnicie? In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 3(51), pp. 44-49. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 3(51) / 2016 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.014.5 | |||||||
Pag. 44-49 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Autorul examinează identificarea umanităţii prin educaţie, acest discurs filosofic semnificand o preocupare permanentă a educaţiei analizată holistic şi fundamental pe trei patternuri majore de inţelegere a educaţiei permanente: clasic, modern şi post-modern. Acestor patternuri li se asociază metaforic şi trei termeni ai gandirii filosofice antice, şi anume: paideia, phronesis, eudaimonia. |
|||||||
Cuvinte-cheie politici educaţionale, politici sociale, pregătire, Instanţe filosofice, sociale şi psihologice ale politicilor educaţionale, patternuri (paideia, phronesis, eudaimonia) |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Vicol, N.H.</creatorName> <affiliation>Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Educaţia: pregătire pentru veşnicie?</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2016</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>politici educaţionale</subject> <subject>politici sociale</subject> <subject>Instanţe filosofice</subject> <subject>sociale şi psihologice ale politicilor educaţionale</subject> <subject>pregătire</subject> <subject>patternuri (paideia</subject> <subject>phronesis</subject> <subject>eudaimonia)</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.014.5</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2016-09-22</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Autorul examinează identificarea umanităţii prin educaţie, acest discurs filosofic semnificand o preocupare permanentă a educaţiei analizată holistic şi fundamental pe trei patternuri majore de inţelegere a educaţiei permanente: clasic, modern şi post-modern. Acestor patternuri li se asociază metaforic şi trei termeni ai gandirii filosofice antice, şi anume: paideia, phronesis, eudaimonia. </description> <description xml:lang='fr' descriptionType='Abstract'>L’auteur examine l’identification de l’humanite par l’education, ce discours philosophique signifiant une preoccupation permanente de l’education d’une analyse integre et fondamentale sur trois paternites majeures de comprehension d’une education permanente: classique, moderne, postmoderne. A ceux-ci on associe metaphoriquement et trois thermes d’une pensee philosophique antique et notamment: paideia, phronesis, eudaimonia. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>