Educaţia: pregătire pentru veşnicie?
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
818 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 11:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.5 (106)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4046)
SM ISO690:2012
VICOL, Nelu. Educaţia: pregătire pentru veşnicie? In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 3(51), pp. 44-49. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(51) / 2016 / ISSN 1811-5470

Educaţia: pregătire pentru veşnicie?
CZU: 37.014.5

Pag. 44-49

Vicol Nelu
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2016


Rezumat

Autorul examinează identificarea umanităţii prin educaţie, acest discurs filosofic semnificand o preocupare permanentă a educaţiei analizată holistic şi fundamental pe trei patternuri majore de inţelegere a educaţiei permanente: clasic, modern şi post-modern. Acestor patternuri li se asociază metaforic şi trei termeni ai gandirii filosofice antice, şi anume: paideia, phronesis, eudaimonia.

L’auteur examine l’identification de l’humanite par l’education, ce discours philosophique signifiant une preoccupation permanente de l’education d’une analyse integre et fondamentale sur trois paternites majeures de comprehension d’une education permanente: classique, moderne, postmoderne. A ceux-ci on associe metaphoriquement et trois thermes d’une pensee philosophique antique et notamment: paideia, phronesis, eudaimonia.

Cuvinte-cheie
politici educaţionale, politici sociale, pregătire,

Instanţe filosofice, sociale şi psihologice ale politicilor educaţionale, patternuri (paideia, phronesis, eudaimonia)

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Vicol, N.H.</creatorName>
<affiliation>Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Educaţia: pregătire pentru veşnicie?</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2016</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>politici educaţionale</subject>
<subject>politici sociale</subject>
<subject>Instanţe filosofice</subject>
<subject>sociale şi psihologice ale politicilor educaţionale</subject>
<subject>pregătire</subject>
<subject>patternuri (paideia</subject>
<subject>phronesis</subject>
<subject>eudaimonia)</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.014.5</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2016-09-22</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Autorul examinează identificarea umanităţii prin educaţie, acest discurs filosofic semnificand o preocupare permanentă a educaţiei analizată holistic şi fundamental pe trei patternuri majore de inţelegere a educaţiei permanente: clasic, modern şi post-modern. Acestor patternuri li se asociază metaforic şi trei termeni ai gandirii filosofice antice, şi anume: paideia, phronesis, eudaimonia. </description>
<description xml:lang='fr' descriptionType='Abstract'>L’auteur examine l’identification de l’humanite par l’education, ce discours philosophique signifiant une preoccupation permanente de l’education d’une analyse integre et fondamentale sur trois paternites majeures de comprehension d’une education permanente: classique, moderne, postmoderne. A ceux-ci on associe metaphoriquement et trois thermes d’une pensee philosophique antique et notamment: paideia, phronesis, eudaimonia. </description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>