Impactul proceselor neuro-psihice în cadrul experimentului chimic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1172 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 16:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:54+37.015.3 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1232)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (2029)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4024)
SM ISO690:2012
POIARCHIN, Viorica, CHICUŞ, Diana, COŞCODAN, Diana, COROPCEANU, Eduard. Impactul proceselor neuro-psihice în cadrul experimentului chimic. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 2(50), pp. 86-91. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(50) / 2016 / ISSN 1811-5470

Impactul proceselor neuro-psihice în cadrul experimentului chimic
CZU: 37.02:54+37.015.3

Pag. 86-91

Poiarchin Viorica1, Chicuş Diana2, Coşcodan Diana3, Coropceanu Eduard3
 
1 Liceul Sportiv Lipoveni, Cimişlia,
2 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
3 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2016


Rezumat

Cumularea armonioasă şi reuşită a factorilor psihologici, pedagogici şi biochimici in cadrul experimentelor practice la chimie asigură asimilarea conştientă şi trainică a materiei. Insuşi procesul de percepere, gandire şi luare de decizii are la bază un lanţ de reacţii bio-chimice. Studiul sistemului nervos central vegetativ, a stărilor afectiv-emoţionale in cadrul activităţilor didactice poate sugera idei pentru eficientizarea procesului de instruire. In cadrul activităţilor practice la chimie fundamentul organic il reprezintă neurofiziologia proceselor psihice şi anume funcţiile sensorie, motoră şi mnezică.

A harmonious and successful accumulation of the psychological, pedagogical and biochemical factors within practical experiments at Chemistry ensures conscientious and durable assimilation of the taught subjects. The process of perception, thinking and decision- making has at the basis a chain of biochemical reactions. Study of the autonomic nervous system, as well of the affective-emotional states within didactic activities can suggest ideas for training process efficiency. During the practical activities at Chemistry organic foundation is represented by neurophysiological psychic processes, particularly by such functions like sensor, motor and mnesique ones.

Cuvinte-cheie
experiment chimic, chimie, interdisciplinaritate, motivare, dezvoltarea personalităţii, afectivitate,

procese psihice cognitive