Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1215 37 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 16:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:54+37.015.3 (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1233) |
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (2033) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4036) |
SM ISO690:2012 POIARCHIN, Viorica, CHICUŞ, Diana, COŞCODAN, Diana, COROPCEANU, Eduard. Impactul proceselor neuro-psihice în cadrul experimentului chimic. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 2(50), pp. 86-91. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 2(50) / 2016 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.02:54+37.015.3 | |||||||
Pag. 86-91 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Cumularea armonioasă şi reuşită a factorilor psihologici, pedagogici şi biochimici in cadrul experimentelor practice la chimie asigură asimilarea conştientă şi trainică a materiei. Insuşi procesul de percepere, gandire şi luare de decizii are la bază un lanţ de reacţii bio-chimice. Studiul sistemului nervos central vegetativ, a stărilor afectiv-emoţionale in cadrul activităţilor didactice poate sugera idei pentru eficientizarea procesului de instruire. In cadrul activităţilor practice la chimie fundamentul organic il reprezintă neurofiziologia proceselor psihice şi anume funcţiile sensorie, motoră şi mnezică. |
|||||||
Cuvinte-cheie experiment chimic, chimie, interdisciplinaritate, motivare, dezvoltarea personalităţii, afectivitate, procese psihice cognitive |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Poiarchin, V.G.</creatorName> <affiliation>Liceul Sportiv Lipoveni, Cimişlia, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Chicuş, D.D.</creatorName> <affiliation>Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Coşcodan, D.P.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Coropceanu, E.B.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Impactul proceselor neuro-psihice în cadrul experimentului chimic</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2016</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>experiment chimic</subject> <subject>chimie</subject> <subject>interdisciplinaritate</subject> <subject>motivare</subject> <subject>dezvoltarea personalităţii</subject> <subject>procese psihice cognitive</subject> <subject>afectivitate</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.02:54+37.015.3</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2016-06-30</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Cumularea armonioasă şi reuşită a factorilor psihologici, pedagogici şi biochimici in cadrul experimentelor practice la chimie asigură asimilarea conştientă şi trainică a materiei. Insuşi procesul de percepere, gandire şi luare de decizii are la bază un lanţ de reacţii bio-chimice. Studiul sistemului nervos central vegetativ, a stărilor afectiv-emoţionale in cadrul activităţilor didactice poate sugera idei pentru eficientizarea procesului de instruire. In cadrul activităţilor practice la chimie fundamentul organic il reprezintă neurofiziologia proceselor psihice şi anume funcţiile sensorie, motoră şi mnezică. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>A harmonious and successful accumulation of the psychological, pedagogical and biochemical factors within practical experiments at Chemistry ensures conscientious and durable assimilation of the taught subjects. The process of perception, thinking and decision- making has at the basis a chain of biochemical reactions. Study of the autonomic nervous system, as well of the affective-emotional states within didactic activities can suggest ideas for training process efficiency. During the practical activities at Chemistry organic foundation is represented by neurophysiological psychic processes, particularly by such functions like sensor, motor and mnesique ones. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>