The degree of influence of the school newspaper on the student’s personal expression. Israeli experiment
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
157 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-16 16:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
070.48:159.923-057.87 (1)
Ziare. Presă. Jurnalism (562)
Psihologie (3477)
SM ISO690:2012
DAHAN, Ilana. The degree of influence of the school newspaper on the student’s personal expression. Israeli experiment. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2023, nr. 11(01), pp. 76-83. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(01)2023_10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării)
Numărul 11(01) / 2023 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454

The degree of influence of the school newspaper on the student’s personal expression. Israeli experiment

Influența presei școlare asupra exprimării personale a studentului

DOI:https://doi.org/10.59295/sum11(01)2023_10
CZU: 070.48:159.923-057.87

Pag. 76-83

Dahan Ilana
 
University of Haifa
 
 
Disponibil în IBN: 27 septembrie 2023


Rezumat

This article reviews the influence of the school press on school students. The school press is not the most widespread media tool today due to the popularity of the Internet. Moreover, due to the printing press crisis, the school newspaper is not so popular today and is in danger of disappearing. The article is based on experimental research as a test case, which provides a theoretical and further will introduce a practical tool for producing an optimal school newspaper. This article also shed light on the topics of media education in schools, the development of the school newspaper as an activity and problems. The aim of this article is to define conditions under which the beneficial influence of the school press on the individuality of young people will increase.

Articolul analizează în detaliu influența presei școlare asupra tinerilor. Actualmente, presa școlară nu este cel mai popular mod de comunicare mediatică datorită popularității Internetului. Pe deasupra, trebuie să constatăm că datorită crizei tiparului, ziarul școlar nu este foarte răspândit și este pe cale de dispariție. Articolul dezbate educația media în școli, gestionarea presei școlare ca activitate și dificultățile asociate cu procesul de gestionare a acesteia. Scopul acestui articol este de a defini condițiile în care influența pozitivă a presei școlare asupra individualității tinerilor poate avea un efect mai mare.

Cuvinte-cheie
school newspaper, cognitive, emotional and behavioral-social influences, students ‘personal expression, media, communication, print and electronic journalism, education,

presă școlară, influențe cognitive, emoționale și comportamental-sociale, exprimarea personală a studenților, comunicare, mass-media, presă tipărită și electronică, educaţie.