Selectarea conţinuturilor informaticii şcolare şi schema generală de studiere a disciplinelor informatice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
562 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-22 07:55
SM ISO690:2012
NEGARA, Corina. Selectarea conţinuturilor informaticii şcolare şi schema generală de studiere a disciplinelor informatice. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 77-81. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Selectarea conţinuturilor informaticii şcolare şi schema generală de studiere a disciplinelor informatice


Pag. 77-81

Negara Corina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2020


Rezumat

La selectarea conţinuturilor informaticii conceptorii de programe sunt nevoiţi să balanseze între aspectele fundamentale ale informaticii şi instrumentele informatice care evoluează rapid. Sunt discutate efectele unei conceperi eronate a conţinutului informaticii. În comunicare este propusă o formulă metodologică pentru predarea oricărei discipline informatice: procese informaţionale  modele informaţionale  tehnologii informaţionale. Sunt formulate cinci principii informaţionale care servesc drept bază pentru transformările din formula de mai sus.  

 In selecting the content of computer studies, the program notions are forced to balance between the fundamental aspects of computer science and its tools that evolve quickly. We have discussed the effects of an erroneous conception of computer studies content. In communication, a methodological formula is proposed in order to teach any computing disciplines: informational process  informational models  informational technologies. There are formulated five informational principles that serve as the basis for changes in the formula above.  

Cuvinte-cheie
cultura informaţională, proces informaţional, obiect informaţional, model informaţional, tehnologie informaţională, principii informaţionale,

informational culture, informational process, informational object, informational model, informational technology, informational principles