Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
877 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-08 12:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378 (2671) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
SM ISO690:2012 ŞTEFAN, Mihaela Aurelia. Percepţia studenţilor privind profesia didactică şi rolul acesteia în reuşita academică. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 3(17), pp. 114-123. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.114-123 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(17) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.114-123 | ||||||
CZU: 378 | ||||||
Pag. 114-123 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Activitatea didactică centrată pe formarea studenţilor-viitori profesori vizează cel puțin două dimensiuni corelate: a) una teoretică; b) alta pragmatic-instrumentală . Conduita studentului este influenţată în mare măsură de imaginea pe care o are despre misiunea didactică şi rolurile pe care un profesor trebuie să le exercite. Aceasta este premisa de la care plecăm, în cadrul prezentului studiu și constituie reperul teoretico-metodologic fundamental al intervenției noastre experimentale. Datele colectate şi analizate au dus toate către următoarea constatare: percepţia studenţilor privind profesia didactică influențează într-o măsură semnificativă atitudinea și rezultatele/notele obținute la disciplinele psihopedagogice. |
||||||
Cuvinte-cheie formarea iniţială, competenţa psihopedagogică, concepție, atitudine, reușita academică, initial training, psycho-pedagogical competency, conception, attitude, academic success |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Ştefan, M.</dc:creator> <dc:date>2019-10-24</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Activitatea didactică centrată pe formarea studenţilor-viitori profesori vizează cel puțin două dimensiuni corelate: a) una teoretică; b) alta pragmatic-instrumentală . Conduita studentului este influenţată în mare măsură de imaginea pe care o are despre misiunea didactică şi rolurile pe care un profesor trebuie să le exercite. Aceasta este premisa de la care plecăm, în cadrul prezentului studiu și constituie reperul teoretico-metodologic fundamental al intervenției noastre experimentale. Datele colectate şi analizate au dus toate către următoarea constatare: percepţia studenţilor privind profesia didactică influențează într-o măsură semnificativă atitudinea și rezultatele/notele obținute la disciplinele psihopedagogice.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The didactic activity centered on the formation of the future-teachers students concerns at least two correlated dimensions: a) a theoretical one; b) a pragmatic-instrumental one. The student's behavior is largely influenced by the image he/ she has about the teaching mission and the roles that a teacher must play. This is the premise we start from, within the present study and it represents the fundamental theoretical-methodological landmark of our experimental intervention. The collected and analyzed data all led to the following finding: the students' perception of the teaching profession significantly influences the attitude and the results/ grades obtained in the psycho-pedagogical disciplines</p></dc:description> <dc:identifier>10.36120/2587-3636.v17i3.114-123</dc:identifier> <dc:source>Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) 17 (3) 114-123</dc:source> <dc:subject>formarea iniţială</dc:subject> <dc:subject>competenţa psihopedagogică</dc:subject> <dc:subject>concepție</dc:subject> <dc:subject>atitudine</dc:subject> <dc:subject>reușita academică</dc:subject> <dc:subject>initial training</dc:subject> <dc:subject>psycho-pedagogical competency</dc:subject> <dc:subject>conception</dc:subject> <dc:subject>attitude</dc:subject> <dc:subject>academic success</dc:subject> <dc:title>Percepţia studenţilor privind profesia didactică şi rolul acesteia în reuşita academică</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>