Corelarea operaţiilor de gândire cu strategia didactică şi sarcina de învăţare la orele de chimie în formarea competenţei de a învăţa să înveţi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
856 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 21:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:54 (39)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (2031)
SM ISO690:2012
PÎSLARU, Olga. Corelarea operaţiilor de gândire cu strategia didactică şi sarcina de învăţare la orele de chimie în formarea competenţei de a învăţa să înveţi. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 1(107), pp. 38-42. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(107) / 2018 / ISSN 1810-6455

Corelarea operaţiilor de gândire cu strategia didactică şi sarcina de învăţare la orele de chimie în formarea competenţei de a învăţa să înveţi

Coordinating Intellectual Operations with Didactic Strategy and Learning Tasks in Chemistry Lessons Developing the Competency of Learning to Learn

CZU: 37.02:54

Pag. 38-42

Pîslaru Olga
 
Liceul Teoretic „Mitropolit Nestor Vornicescu”, Lozova, Strășeni
 
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2019


Rezumat

Cunoştinţele de chimie reprezintă o parte componentă a culturii generale a omului şi au o contribuţie esenţială la dezvoltarea civilizaţiei, devenind şi o condiţie necesară a acesteia. Cadrelor didactice le revine misiunea de a stabili o legătură strânsă între competenţele specifice disciplinei Chimia şi strategiile didactice aplicate, în acord cu unităţile de conţinut prevăzute pentru dezvoltarea capacităților intelectuale ale elevilor și formarea competenţei de a învăţa să înveţi. În demersul instructiv la chimie este necesar să se pună accentul pe dezvoltarea sferei cognitive a elevului, prin corelarea operaţiilor de gândire cu strategiile didactice şi sarcinile de învăţare.

Chemistry has long since become part of our daily lives. It is a vast and crucial influence on the development of our civilization, representing an important component part of the general culture of humankind. Teachers need to establish a relationship between specific competences and didactic strategies in accordance with the units of content, in order to develop appropriately the intellectual operations of the pupils in using their competence of learning to learn. When forming the specific competences related to Chemistry, it is necessary to establish a way for the didactic, social, and cognitive areas and the metacognition of the pupils to intersect and interact, by correlating their intellectual operations with the didactic strategy and learning activities applied in class.

Cuvinte-cheie
chimie, cultură generală, strategie didactică, operaţii intelectuale,

Chemistry, general culture, didactic strategy, intellectual operations