Asigurarea continuităţii – factor important în procesul de formare a reprezentărilor geometrice la vârsta preşcolară şi şcolară mică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
795 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 17:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
514:37.03[373.2+373.3] (1)
Geometrie (103)
Educație (14334)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
PAVLENCO (PIDLEAC), Mihaela. Asigurarea continuităţii – factor important în procesul de formare a reprezentărilor geometrice la vârsta preşcolară şi şcolară mică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 99-106. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Asigurarea continuităţii – factor important în procesul de formare a reprezentărilor geometrice la vârsta preşcolară şi şcolară mică
CZU: 514:37.03[373.2+373.3]

Pag. 99-106

Pavlenco (Pidleac) Mihaela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2017


Rezumat

Reprezentările geometrice formate la vârsta preşcolară şi şcolară mică constituie elementul esenţial pe care se bazează însuşirea geometriei la treapta gimnazială şi liceală, iar continuitatea reprezintă firul roşu care traversează şi uneşte in-struirea în cadrul acestor trepte de învăţământ. Pentru asigurarea unei continuităţi eficiente în cadrul procesului de formare a reprezentărilor geometrice la vârsta preşcolară şi şcolară mică este nevoie de a respecta o legătură continuă la nivelul relaţiilor dintre subiectul şi obiectul educaţiei, la nivelul finalităţilor de studii, conţinuturi de învăţare, strategii de predare-învăţare, evaluare şi în realizarea parteneriatului educaţional şcoală–grădiniţă.

The geometrical representations made at preschool and small school age are the element underpinning the process of training the geometry in gymnasium and high school, but continuity is the red thread that unites the training and education in these levels. To ensure an effective continuity in the process of forming geometrical representations at preschool and small school age is necessary to respect a continuous link between subject and object of education, between educational aims, learning content, teaching and assessment strategies and in achieving the educational partnership between school and kindergarten.

Cuvinte-cheie
continuitate, reprezentări geometrice, vârsta preșcolară, vârsta școlară mică, sistem de învățământ