Tendinte actuale in evaluarea elevilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
68 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-30 21:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091 (75)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120)
SM ISO690:2012
DUMBRĂVEANU, Roza, NICA, Iuliana Amalia. Tendinte actuale in evaluarea elevilor. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 4, 3-4 noiembrie 2023, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, Ediția 4, pp. 40-48. ISBN 978-9975-46-865-7. DOI: https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p40-48
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 4, 2023
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
4, Chisinau, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Tendinte actuale in evaluarea elevilor

Current trends in students’ assessment

DOI:https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p40-48
CZU: 373.091

Pag. 40-48

Dumbrăveanu Roza1, Nica Iuliana Amalia12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială "Constantin Brâncoveanu", Slatina
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

Assessment is an essential component in the didactic triad of teaching & learning & assessment. It is a complex process of verifying, examining, and appreciating the results obtained by students following the teaching & learning process. The relationship between teaching, learning, and assessment has always been a topic of interest for those passionate about education. This relationship has evolved, reflecting a three-dimensional dynamic that works best when in equilibrium; each component is correlated with the others, student needs being central to all three components. This article analyzes the trends in the interpretation of the role of assessment in the last decades concerning teaching and learning in pre-university education, with an emphasis on primary education

Evaluarea reprezintă o componentă esențială în triada didactică predare & învățare & evaluare. Evaluarea reprezintă un proces complex de verificare, examinare, apreciere a rezultatelor obținute de elevi în urma procesului de predare & învățare. Relația dintre predare, învățare și evaluare a fost întotdeauna un subiect de interes pentru cei pasionați de domeniul educație. Această relație a evoluat în timp, reflectând o dinamică trimensională care funcționează cel mai bine atunci când este în echilibru, fiecare componentă este corelată cu celelalte, necesitățile elevilor fiind centrale în toate cele trei componente. În acest articol sunt analizate tendințele de interpretare a rolului evaluării din ultimele decenii în raport cu predarea și învățarea în învățământul preuniversitar, cu accente pe ciclul primar.

Cuvinte-cheie
innovation, teaching and learning and assessment, primary education,

inovaţie, predare și învățare și evaluare, învăţământ primar.