Articolul precedent |
Articolul urmator |
68 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-30 21:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091 (75) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120) |
SM ISO690:2012 DUMBRĂVEANU, Roza, NICA, Iuliana Amalia. Tendinte actuale in evaluarea elevilor. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 4, 3-4 noiembrie 2023, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, Ediția 4, pp. 40-48. ISBN 978-9975-46-865-7. DOI: https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p40-48 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului Ediția 4, 2023 |
||||||
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului" 4, Chisinau, Moldova, 3-4 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p40-48 | ||||||
CZU: 373.091 | ||||||
Pag. 40-48 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Assessment is an essential component in the didactic triad of teaching & learning & assessment. It is a complex process of verifying, examining, and appreciating the results obtained by students following the teaching & learning process. The relationship between teaching, learning, and assessment has always been a topic of interest for those passionate about education. This relationship has evolved, reflecting a three-dimensional dynamic that works best when in equilibrium; each component is correlated with the others, student needs being central to all three components. This article analyzes the trends in the interpretation of the role of assessment in the last decades concerning teaching and learning in pre-university education, with an emphasis on primary education |
||||||
Cuvinte-cheie innovation, teaching and learning and assessment, primary education, inovaţie, predare și învățare și evaluare, învăţământ primar. |
||||||
|