Articolul precedent |
Articolul urmator |
166 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-25 18:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
005.95 (152) |
Tipuri de management (318) |
SM ISO690:2012 CUCOARĂ, Natalia. Relația dintre personalitatea managerului și motivația profesională a angajaților din domeniul serviciilor de navigație aeriană. In: Probleme și soluții în știința contemporană, 7 aprilie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2023, pp. 112-117. ISBN 978-9975-46-798-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme și soluții în știința contemporană 2023 | ||||||
Conferința "Probleme și soluții în știința contemporană" Chişinău, Moldova, 7 aprilie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 005.95 | ||||||
Pag. 112-117 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Formarea unui climat motivațional favorabil la nivelul întreprinderii și a unui sistem eficient de motivare a personalului este unul dintre factorii cheie în creșterea productivității muncii în contextul asigurării eficienței întreprinderii în ansamblu. Problemele de motivare a personalului sunt de o importanță deosebită în întreprinderile ale căror activități sunt asociate cu un grad ridicat de risc atât pentru personal, cât și pentru consumatori. Organizațiile care prestează servicii de navigație aeriană sunt astfel de organizații. În cursul cercetărilor teoretice și empirice efectuate au fost determinate principalele abordări și caracteristici ale formării sistemului de motivare a personalului din domeniul serviciilor de navigație aeriană. S-a stabilit că la aplicarea metodelor de motivare extrinsecă și intrinsecă este extrem de important să se țină cont de specificul activităților organizației și de starea generală de spirit în colectiv, leadership-ul informal. În articolul de față sunt expuse rezultatele cercetării care demonstrează aspectele de ordin practic referitoare la motivația personalului din domeniul aviației. Astfel, pentru a motiva efectiv personalul organizației, trebuie folosită o abordare individuală orientată spre nevoile fiecărui angajat. Se arată că motivația materială (extrinsecă) ar trebui aplicată tuturor angajaților în mod egal, în timp ce toate categoriile de angajați ar trebui să poată primi un salariu suplimentar pentru munca eficientă. Un sistem competitiv de bonusuri va face posibilă introducerea unui element de concurență și creșterea dorinței angajaților de a lucra în conformitate cu standarde înalte de calitate. S-a relevat că motivația nematerială ar trebui să devină parte integrantă a sistemului de motivare al organizației care prestează servicii de navigație aeriană, deoarece majoritatea angajaților acesteia apreciază climatul favorabil din echipa de lucru, respectul, aprecierea și grija din partea conducerii, care sunt foarte importante pentru performanțele acestora. |
||||||
Cuvinte-cheie personalitatea managerului, motivația profesională, motivarea angajatului, factori de motivare a muncii, performanţă, manager’s personality, professional motivation, employee motivation, work motivation factors, performance |
||||||
|