Relația dintre personalitatea managerului și motivația profesională a angajaților din domeniul serviciilor de navigație aeriană
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
166 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-25 18:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.95 (152)
Tipuri de management (318)
SM ISO690:2012
CUCOARĂ, Natalia. Relația dintre personalitatea managerului și motivația profesională a angajaților din domeniul serviciilor de navigație aeriană. In: Probleme și soluții în știința contemporană, 7 aprilie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2023, pp. 112-117. ISBN 978-9975-46-798-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme și soluții în știința contemporană 2023
Conferința "Probleme și soluții în știința contemporană"
Chişinău, Moldova, 7 aprilie 2023

Relația dintre personalitatea managerului și motivația profesională a angajaților din domeniul serviciilor de navigație aeriană

CZU: 005.95

Pag. 112-117

Cucoară Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2023


Rezumat

Formarea unui climat motivațional favorabil la nivelul întreprinderii și a unui sistem eficient de motivare a personalului este unul dintre factorii cheie în creșterea productivității muncii în contextul asigurării eficienței întreprinderii în ansamblu. Problemele de motivare a personalului sunt de o importanță deosebită în întreprinderile ale căror activități sunt asociate cu un grad ridicat de risc atât pentru personal, cât și pentru consumatori. Organizațiile care prestează servicii de navigație aeriană sunt astfel de organizații. În cursul cercetărilor teoretice și empirice efectuate au fost determinate principalele abordări și caracteristici ale formării sistemului de motivare a personalului din domeniul serviciilor de navigație aeriană. S-a stabilit că la aplicarea metodelor de motivare extrinsecă și intrinsecă este extrem de important să se țină cont de specificul activităților organizației și de starea generală de spirit în colectiv, leadership-ul informal. În articolul de față sunt expuse rezultatele cercetării care demonstrează aspectele de ordin practic referitoare la motivația personalului din domeniul aviației. Astfel, pentru a motiva efectiv personalul organizației, trebuie folosită o abordare individuală orientată spre nevoile fiecărui angajat. Se arată că motivația materială (extrinsecă) ar trebui aplicată tuturor angajaților în mod egal, în timp ce toate categoriile de angajați ar trebui să poată primi un salariu suplimentar pentru munca eficientă. Un sistem competitiv de bonusuri va face posibilă introducerea unui element de concurență și creșterea dorinței angajaților de a lucra în conformitate cu standarde înalte de calitate. S-a relevat că motivația nematerială ar trebui să devină parte integrantă a sistemului de motivare al organizației care prestează servicii de navigație aeriană, deoarece majoritatea angajaților acesteia apreciază climatul favorabil din echipa de lucru, respectul, aprecierea și grija din partea conducerii, care sunt foarte importante pentru performanțele acestora.

The formation of a favorable motivational climate at the level of the enterprise and an effective system of motivating personnel is one of the key factors in increasing labor productivity in the context of ensuring the efficiency of the enterprise as a whole. Staff motivation issues are of particular importance in businesses whose activities are associated with a high degree of risk to both staff and consumers. Organizations providing air navigation services are such organizations. In the course of the theoretical and empirical research carried out, the main approaches and characteristics of the formation of the staff motivation system in the field of air navigation services were determined. It was established that when applying extrinsic and intrinsic motivation methods, it is extremely important to take into account the specifics of the organization’s activities and the general mood in the collective, informal leadership. In this article, the results of the research are presented that demonstrate the practical aspects related to the motivation of the personnel in the field of aviation. Thus, to effectively motivate the organization’s staff, an individual approach oriented to the needs of each employee must be used. It is shown that material (extrinsic) motivation should be applied to all employees equally, while all categories of employees should be able to receive additional pay for efficient work. A competitive bonus system will make it possible to introduce an element of competition and increase the desire of employees to work according to high quality standards. It was revealed that intangible motivation should become an integral part of the motivation system of the organization that provides air navigation services, because most of its employees appreciate the favorable climate in the work team, respect, appreciation and care from the management, which are very important for their performances.

Cuvinte-cheie
personalitatea managerului, motivația profesională, motivarea angajatului, factori de motivare a muncii, performanţă,

manager’s personality, professional motivation, employee motivation, work motivation factors, performance