Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
295 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (488) |
Organizarea instruirii (539) |
SM ISO690:2012 VICOL, Nelu. Profesionalizarea cadrelor didactice: sistem de semnalizare a poziţiei ierarhice. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 1(77), pp. 5-16. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.01 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 1(77) / 2023 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.01 | |||||||
CZU: 37.091 | |||||||
Pag. 5-16 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Textul relevă contextul situației de astăzi privind profesionalizarea cadrelor didactice, de la formarea inițială până la formarea continuă, în al cărei proces mai este sesizabilă remanența modelului și a paradigmei tradiționale, cu menținerea viziunii categoriale asupra dezvoltării profesionale, ce constituie o serioasă barieră în calea dezvoltării non-categoriale a formării cadrelor didactice. Toate acestea converg în sistemul de referință al comunității pedagogice a școlilor, însă această comunitate pedagogică mai trebuie să fie înzestrată și cu potențial/ cu spirit științific, de profesori reflectivi, de experiență și de activitate reflectivă. |
|||||||
Cuvinte-cheie cadru didactic, profesionalizare, sistem de referință, competenţă pedagogică, paradigmă, poziție ierarhică, teacher, professionalisation, reference system, pedagogical competence, paradigm, hierarchical position |
|||||||
|