The mass media and its role in the formation of moral values in a society
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
331 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-20 22:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
659.3:316.752 (1)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (390)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (801)
SM ISO690:2012
CROITORU, Alexandra. Rolul mass-media în formarea valorilor într-o societate. In: Simpozion ştiinţific al tinerilor cercetători , Ed. 20, 8-9 aprilie 2022, Chişinău. Chişinău Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2022, Ediţia 20, Vol.2, pp. 129-134. ISBN 978-9975-3590-1-6. DOI: https://doi.org/10.53486/9789975359030.27
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Simpozion ştiinţific al tinerilor cercetători
Ediţia 20, Vol.2, 2022
Simpozionul "Simpozion ştiinţific al tinerilor cercetători"
20, Chişinău, Moldova, 8-9 aprilie 2022

The mass media and its role in the formation of moral values in a society

Rolul mass-media în formarea valorilor într-o societate

DOI:https://doi.org/10.53486/9789975359030.27
CZU: 659.3:316.752
JEL: Z13

Pag. 129-134

Croitoru Alexandra
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 aprilie 2023


Rezumat

The increasing imposition of digitalization as a vital element of the life of each individual, determines the indispensability of analyzing the balance between facilities on the one hand and the disadvantages of the media on society. This review reflects the impact of media networks on the behavioral patterns adopted by citizens as members of society. Pursuing the goal of identifying measures to improve the degree of influence through social networks on public opinion, increase the quality of information circulated in the virtual environment and streamline spending time on online platforms.

Cuvinte-cheie
mass media, facilities, negative influence, modern society, the information age, manipulation, public opinion, interhuman relationships, social stratification.