Theoretical fundamentals of integrated education in special vocațional educationnal
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
295 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 22:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374:376 (4)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (216)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646)
SM ISO690:2012
TIMOFEI, Pașa, CALANGEA, Angela. Fundamențele teoretice ale educației integrate din învătământul special profesional. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 13, 1-2 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: "Print-Caro" SRL, 2023, Ediția 13, pp. 360-367. ISBN 978-9975-165-61-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 13, 2023
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
13, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2022

Theoretical fundamentals of integrated education in special vocațional educationnal

Fundamențele teoretice ale educației integrate din învătământul special profesional

CZU: 374:376

Pag. 360-367

Timofei Pașa, Calangea Angela
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 martie 2023


Rezumat

Integrated education is the institutionalized way of schooling children with special educational needs, in school structures as close to the usual ones, if not even possible in these schools. Integrated education is almost synonymous with "integrated education", with the semantic nuances that it derives, according to the differences between the two terms (education and education). In this context, at the level of this article we will pursue the conjugation of the most relevant information existing in the specialized literature, which addressed the problem of the integration of children with C.E.S. and the implications that the adoption of integrated and inclusive educational policies has on the education process in general.

Învățământul integrat reprezintă modalitatea instituționalizată de școlarizare a copiilor cu cerințe educative speciale, în structuri școlare cât mai apropiate de cele obișnuite, dacă nu este posibil chiar în aceste școli. Educația integrată este aproape sinonimă “învățământului integrat”, cu nuanțele semantice care derivă, potrivit deosebirilor dintre cei doi termeni (educație și învățământ). În acest context, la nivelul acestui articol vom urmări conjugarea celor mai relevante informații existente în literatura de specialitate, care au abordat problematica integrării copiilor cu C.E.S. și a implicațiilor pe care adoptarea politicilor educaționale integrate și incluzive le are asupra procesului de învățământ în general.

Cuvinte-cheie
integrated education, pupils with special educational requirements (S.E.R.), Educational policies, educational process, psychopedagogical intervention,

educaţie integrată, elevi cu cerințe educaționale speciale (C.E.S.), politici educaţionale, proces de învățământ, intervenţie psihopedagogică