Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 22:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
374:376 (4) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (222) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (655) |
![]() TIMOFEI, Pașa, CALANGEA, Angela. Fundamențele teoretice ale educației integrate din învătământul special profesional. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 13, 1-2 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: "Print-Caro" SRL, 2023, Ediția 13, pp. 360-367. ISBN 978-9975-165-61-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 13, 2023 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 13, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 374:376 | ||||||
Pag. 360-367 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Integrated education is the institutionalized way of schooling children with special educational needs, in school structures as close to the usual ones, if not even possible in these schools. Integrated education is almost synonymous with "integrated education", with the semantic nuances that it derives, according to the differences between the two terms (education and education). In this context, at the level of this article we will pursue the conjugation of the most relevant information existing in the specialized literature, which addressed the problem of the integration of children with C.E.S. and the implications that the adoption of integrated and inclusive educational policies has on the education process in general. |
||||||
Cuvinte-cheie integrated education, pupils with special educational requirements (S.E.R.), Educational policies, educational process, psychopedagogical intervention, educaţie integrată, elevi cu cerințe educaționale speciale (C.E.S.), politici educaţionale, proces de învățământ, intervenţie psihopedagogică |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Timofei, P.</creatorName> <affiliation>Universitatea Liberă Internaţională din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Calangea, A.</creatorName> <affiliation>Universitatea Liberă Internaţională din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Fundamențele teoretice ale educației integrate din învătământul special profesional</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2023</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-165-61-7</relatedIdentifier> <subjects> <subject>integrated education</subject> <subject>pupils with special educational requirements (S.E.R.)</subject> <subject>Educational policies</subject> <subject>educational process</subject> <subject>psychopedagogical intervention</subject> <subject>educaţie integrată</subject> <subject>elevi cu cerințe educaționale speciale (C.E.S.)</subject> <subject>politici educaţionale</subject> <subject>proces de învățământ</subject> <subject>intervenţie psihopedagogică</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>374:376</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2023</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Integrated education is the institutionalized way of schooling children with special educational needs, in school structures as close to the usual ones, if not even possible in these schools. Integrated education is almost synonymous with "integrated education", with the semantic nuances that it derives, according to the differences between the two terms (education and education). In this context, at the level of this article we will pursue the conjugation of the most relevant information existing in the specialized literature, which addressed the problem of the integration of children with C.E.S. and the implications that the adoption of integrated and inclusive educational policies has on the education process in general.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Învățământul integrat reprezintă modalitatea instituționalizată de școlarizare a copiilor cu cerințe educative speciale, în structuri școlare cât mai apropiate de cele obișnuite, dacă nu este posibil chiar în aceste școli. Educația integrată este aproape sinonimă “învățământului integrat”, cu nuanțele semantice care derivă, potrivit deosebirilor dintre cei doi termeni (educație și învățământ). În acest context, la nivelul acestui articol vom urmări conjugarea celor mai relevante informații existente în literatura de specialitate, care au abordat problematica integrării copiilor cu C.E.S. și a implicațiilor pe care adoptarea politicilor educaționale integrate și incluzive le are asupra procesului de învățământ în general.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>