Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
314 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-08 10:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (501) |
Organizarea instruirii (552) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Definirea termenilor: valențe diagnostice și oportunități docimologice . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 1(137), pp. 33-37. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7664377 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||
Numărul 1(137) / 2023 / ISSN 1810-6455 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7664377 | |||||||
CZU: 37.091 | |||||||
Pag. 33-37 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În articol sunt examinate diverse aspecte de evaluare a gradului în care elevii au operaționalizat termenii studiați în cadrul unității de învățare și nuanțele formulării itemilor care vizează definirea în testul docimologic. Din tipologia cunoscută a itemilor – obiectivi, semiobiectivi și subiectivi – cel mai mult se pretează acestui scop itemii obiectivi. Exemplele aduse sunt inspirate de curriculumul la limba și literatura română pentru treapta gimnazială, dar principiile pe care se edifică sunt generale și acest fapt permite transferul asupra oricărei alte discipline, atunci când evaluatorul intenționează să acorde definițiilor, regulilor, algoritmilor care trebuiau asimilați neapărat un anumit procent din contabilitatea testului. Elaborarea unui test sumativ devine un test pentru evaluatorul care știe cum să-l construiască, urmărind ca noțiunile, conceptele, regulile, algoritmii să fie verificați prin itemi de cunoaștere, înțelegere, aplicare și, astfel, să faciliteze rezolvarea itemilor de analiză, sinteză, creație. |
|||||||
Cuvinte-cheie terminologie, definire, test docimologic, item obiectiv, item cu alegere duală, item cu alegere multiplă, item de tip pereche, terminology, definition, docimologic test, objective item, dual-choice item, multiple-choice item, matching item |
|||||||
|