Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
323 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-11 19:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (507) |
Organizarea instruirii (560) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Definirea termenilor: valențe diagnostice și oportunități docimologice . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 1(137), pp. 33-37. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7664377 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||
Numărul 1(137) / 2023 / ISSN 1810-6455 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7664377 | |||||||
CZU: 37.091 | |||||||
Pag. 33-37 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În articol sunt examinate diverse aspecte de evaluare a gradului în care elevii au operaționalizat termenii studiați în cadrul unității de învățare și nuanțele formulării itemilor care vizează definirea în testul docimologic. Din tipologia cunoscută a itemilor – obiectivi, semiobiectivi și subiectivi – cel mai mult se pretează acestui scop itemii obiectivi. Exemplele aduse sunt inspirate de curriculumul la limba și literatura română pentru treapta gimnazială, dar principiile pe care se edifică sunt generale și acest fapt permite transferul asupra oricărei alte discipline, atunci când evaluatorul intenționează să acorde definițiilor, regulilor, algoritmilor care trebuiau asimilați neapărat un anumit procent din contabilitatea testului. Elaborarea unui test sumativ devine un test pentru evaluatorul care știe cum să-l construiască, urmărind ca noțiunile, conceptele, regulile, algoritmii să fie verificați prin itemi de cunoaștere, înțelegere, aplicare și, astfel, să faciliteze rezolvarea itemilor de analiză, sinteză, creație. |
|||||||
Cuvinte-cheie terminologie, definire, test docimologic, item obiectiv, item cu alegere duală, item cu alegere multiplă, item de tip pereche, terminology, definition, docimologic test, objective item, dual-choice item, multiple-choice item, matching item |
|||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Cartaleanu, T.M.</dc:creator> <dc:date>2023-02-28</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În articol sunt examinate diverse aspecte de evaluare a gradului în care elevii au operaționalizat termenii studiați în cadrul unității de învățare și nuanțele formulării itemilor care vizează definirea în testul docimologic. Din tipologia cunoscută a itemilor – obiectivi, semiobiectivi și subiectivi – cel mai mult se pretează acestui scop itemii obiectivi. Exemplele aduse sunt inspirate de curriculumul la limba și literatura română pentru treapta gimnazială, dar principiile pe care se edifică sunt generale și acest fapt permite transferul asupra oricărei alte discipline, atunci când evaluatorul intenționează să acorde definițiilor, regulilor, algoritmilor care trebuiau asimilați neapărat un anumit procent din contabilitatea testului. Elaborarea unui test sumativ devine un test pentru evaluatorul care știe cum să-l construiască, urmărind ca noțiunile, conceptele, regulile, algoritmii să fie verificați prin itemi de cunoaștere, înțelegere, aplicare și, astfel, să faciliteze rezolvarea itemilor de analiză, sinteză, creație.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The article examines various aspects of assessing the degree to which the students have operationalized the terms studied in a given learning unit, as well as the finer points of formulating definition-related items in a docimologic test. Of all known types of items – objective, semiobjective, and subjective – it is the objective ones that are deemed to be the most suitable for this purpose. While the examples we offer were inspired by the gymnasium-level Romanian Language and Literature national curriculum, they are based on general principles, which may be applied to any school subject when the assessor wishes to devote a certain percentage of test content to the definitions, rules, and algorithms the students were expected to learn. Composing a summative test becomes a test in itself for the assessor who knows how to build one, ensuring that all targeted concepts, rules, and algorithms are verified through the relevant knowledge, comprehension, and application items, which, in turn, facilitates the solving of analysis, synthesis, and creativity items.</p></dc:description> <dc:identifier>10.5281/zenodo.7664377</dc:identifier> <dc:source>Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională 137 (1) 33-37</dc:source> <dc:subject>terminologie</dc:subject> <dc:subject>definire</dc:subject> <dc:subject>test docimologic</dc:subject> <dc:subject>item obiectiv</dc:subject> <dc:subject>item cu alegere duală</dc:subject> <dc:subject>item cu alegere multiplă</dc:subject> <dc:subject>item de tip pereche</dc:subject> <dc:subject>terminology</dc:subject> <dc:subject>definition</dc:subject> <dc:subject>docimologic test</dc:subject> <dc:subject>objective item</dc:subject> <dc:subject>dual-choice item</dc:subject> <dc:subject>multiple-choice item</dc:subject> <dc:subject>matching item</dc:subject> <dc:title>Definirea termenilor: valențe diagnostice și oportunități docimologice </dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>