Educația într-o permanentă căutare și continuă schimbare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
251 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 07:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.2/.3 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia. Educația într-o permanentă căutare și continuă schimbare. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2022, nr. 1(15), pp. 127-139. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(15) / 2022 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Educația într-o permanentă căutare și continuă schimbare

Education in a permanent search and continuous change

CZU: 37.013.2/.3

Pag. 127-139

Axentii Ioana Aurelia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2023


Rezumat

Educaţia constituie acele acțiuni ale generațiilor adulte care sunt exercitate asupra generației în creștere, cu scopul de a le asigura formarea și dezvoltarea personalității. Mileniul III ne provoacă cu o societate caracterizată prin: explozia tehnologiilor informatice; acces la cunoaştere prin Internet; posibilităţi nelimitate de comunicare şi relaţionare; dezvoltarea incredibilă a ştiinţei, viteza cu care se produc şi se consumă informaţiile tehnice etc. În aceste condiții în fața educaţiei stau provocări, întrebări şi dileme serioase, precum rolul şcolii şi al profesorului, competențele, aflate şi ele într-un proces dinamic de revizuire, ajustare la schimbare, necesare individului ca să poată funcționa și integra activ în societate, să poată să înveţe în orice context cultural, social sau politic sar afla. Tinerii sunt beneficiarii educației în viața de zi cu zi, prin ceea ce primesc, dăruiesc şi trăiesc în societate. În asemenea împrejurări procesul educaţional dintotdeauna a fost şi rămâne a fi într-o permanentă căutare şi continuă schimbare spre binele tuturor. Necesitatea implementării schimbărilor în instituţiile de învăţămînt este impusă de noile acte normative, îndreptate spre formarea unui sistem educaţional formativ, funcţional şi democratic în care să fie sincronizat învăţământului naţional cu cel european din perspectiva promovării valorilor universale și naționale.

Education constitutes those actions of the adult generations that are exercised on the growing generation, with the aim of ensuring their formation and personality development. The Third Millennium challenges us with a society characterized by: the explosion of computer technologies; the access to knowledge via the internet; unlimited communication and relationship possibilities; the incredible development of science, and the speed with which the technical information is produced and consumed, etc. In these conditions, education faces serious challenges, questions and dilemmas, such as the role of the school and the teacher, and the skills which are also in a dynamic process of revision. These skills have to be adjusted and changed according to the individual necessities so that they can function and be integrated actively in society. They have to be able to learn in any cultural, social or political context and handle different situations. The young people are the beneficiaries of education in everyday life, through what they receive, give and live in society. In such circumstances, the educational process has always been and remains in a permanent search and continuous change for the good of all. The need to implement some changes in educational institutions is imposed by the new normative acts, aimed at the formation of a formative, functional and democratic educational system in which the national education is synchronized with the European one from the perspective of promoting universal and national values.

Cuvinte-cheie
educaţie, schimbare, formare, dezvoltare, alfabetizare funcţională, sistem educaţional formativ, funcţional şi democratic,

education, change, training, development, functional literacy, formative, functional and democratic educational system