Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
274 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 07:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.2/.3 (2) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4024) |
SM ISO690:2012 AXENTII, Ioana Aurelia. Educația într-o permanentă căutare și continuă schimbare. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2022, nr. 1(15), pp. 127-139. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 1(15) / 2022 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013.2/.3 | ||||||
Pag. 127-139 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educaţia constituie acele acțiuni ale generațiilor adulte care sunt exercitate asupra generației în creștere, cu scopul de a le asigura formarea și dezvoltarea personalității. Mileniul III ne provoacă cu o societate caracterizată prin: explozia tehnologiilor informatice; acces la cunoaştere prin Internet; posibilităţi nelimitate de comunicare şi relaţionare; dezvoltarea incredibilă a ştiinţei, viteza cu care se produc şi se consumă informaţiile tehnice etc. În aceste condiții în fața educaţiei stau provocări, întrebări şi dileme serioase, precum rolul şcolii şi al profesorului, competențele, aflate şi ele într-un proces dinamic de revizuire, ajustare la schimbare, necesare individului ca să poată funcționa și integra activ în societate, să poată să înveţe în orice context cultural, social sau politic sar afla. Tinerii sunt beneficiarii educației în viața de zi cu zi, prin ceea ce primesc, dăruiesc şi trăiesc în societate. În asemenea împrejurări procesul educaţional dintotdeauna a fost şi rămâne a fi într-o permanentă căutare şi continuă schimbare spre binele tuturor. Necesitatea implementării schimbărilor în instituţiile de învăţămînt este impusă de noile acte normative, îndreptate spre formarea unui sistem educaţional formativ, funcţional şi democratic în care să fie sincronizat învăţământului naţional cu cel european din perspectiva promovării valorilor universale și naționale. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, schimbare, formare, dezvoltare, alfabetizare funcţională, sistem educaţional formativ, funcţional şi democratic, education, change, training, development, functional literacy, formative, functional and democratic educational system |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-175032</doi_batch_id> <timestamp>1715433216</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> <registrant>Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul</registrant> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”</full_title> <issn media_type='print'>23451866</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2022</year> </publication_date> <issue>1(15)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Educația într-o permanentă căutare și continuă schimbare</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Ioana Aurelia</given_name> <surname>Axentii</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2022</year> </publication_date> <pages> <first_page>127</first_page> <last_page>139</last_page> </pages> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>