Child rights aspects referred to in literary and non-literary texts
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
309 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-10 16:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
341.231.14-053.2:028 (1)
Persoane și obiecte ale dreptului internațional (998)
Biblioteconomie (692)
SM ISO690:2012
MÎȚU, Daniela. Aspecte privind drepturile copilului reflectate în textele literare și nonliterare. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 139-142. ISBN 978-9975-46-617-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022
Conferința "Educația privind drepturile copilului:"
1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021

Child rights aspects referred to in literary and non-literary texts

Aspecte privind drepturile copilului reflectate în textele literare și nonliterare

CZU: 341.231.14-053.2:028

Pag. 139-142

Mîțu Daniela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 octombrie 2022


Rezumat

The main purpose of this article is to present children's rights issues reflected in literary and non-literary texts for primary school students. As a result of the experience offered by the activity at the department, in the thirty years, I have noticed an increase in the students' interest in reading, which has children as its main characters. By using different modern, active-participatory methods, they take an interesting part in the debates initiated on issues related to children's rights. The desire to read among primary school students increases especially when they find themselves in the actions of the book read, when they are asked for their opinion and it is taken into account, and the methods used by the teacher encourage them to say what they think.

Prezentul articol are scopul principal de a prezenta aspecte privind drepturile copilului reflectate în textele literare și nonliterare, pentru elevii din ciclul primar. Ca rezultat al experienței oferite de activitatea la catedră, în cei treizeci de ani, am constatat o creștere a interesului elevilor pentru lectura care are ca personaje principale copiii. Prin utilizarea diferitelor metode moderne, activ-participative, aceștia iau parte cu interes la dezbaterile inițiate pe teme care vizează drepturile copilului. Dorința de a citi în rândul elevilor din clasele primare crește mai ales atunci când aceștia se regăsesc în acțiunile cărții lecturate, când li se cere părerea și se ține cont de ea, iar metodele utilizate de cadrul didactic îi încurajează să spună ceea ce gândesc.

Cuvinte-cheie
literary text, non-literary text, receiving messages, children's rights,

textul literar, textul nonliterar, receptarea de mesaje, drepturile copilului