Articolul precedent |
Articolul urmator |
309 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-10 16:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
341.231.14-053.2:028 (1) |
Persoane și obiecte ale dreptului internațional (998) |
Biblioteconomie (692) |
SM ISO690:2012 MÎȚU, Daniela. Aspecte privind drepturile copilului reflectate în textele literare și nonliterare. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 139-142. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 341.231.14-053.2:028 | ||||||
Pag. 139-142 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The main purpose of this article is to present children's rights issues reflected in literary and non-literary texts for primary school students. As a result of the experience offered by the activity at the department, in the thirty years, I have noticed an increase in the students' interest in reading, which has children as its main characters. By using different modern, active-participatory methods, they take an interesting part in the debates initiated on issues related to children's rights. The desire to read among primary school students increases especially when they find themselves in the actions of the book read, when they are asked for their opinion and it is taken into account, and the methods used by the teacher encourage them to say what they think. |
||||||
Cuvinte-cheie literary text, non-literary text, receiving messages, children's rights, textul literar, textul nonliterar, receptarea de mesaje, drepturile copilului |
||||||
|