Tratarea genurilor folclorice în ciclul Din folclorul evreiesc pentru vioară, violoncel și pian de Zlata Tcaci
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
282 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 14:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
784.4(=411.16):[786.2+787.1+787.3].071.1 (1)
Muzică vocală (288)
SM ISO690:2012
PLEŞCAN, Irina. Tratarea genurilor folclorice în ciclul Din folclorul evreiesc pentru vioară, violoncel și pian de Zlata Tcaci. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2022, nr. 2(65), pp. 141-150. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.22.2-65.15
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 2(65) / 2022 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Tratarea genurilor folclorice în ciclul Din folclorul evreiesc pentru vioară, violoncel și pian de Zlata Tcaci

Folklore genres treatment in cycle From jewish folklore for violin, cello and piano by Zlata Tkaci

DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.22.2-65.15
CZU: 784.4(=411.16):[786.2+787.1+787.3].071.1

Pag. 141-150

Pleşcan Irina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 1 septembrie 2022


Rezumat

This article is dedicated to 4 pieces for violin, cello and piano From the Jewish folklore written by Zlata Tkaci. The cyclic composition is based on Jewish folk songs and dances from the collection of M. Beregovsky: Bejgele, Sar, Gas-nign, Lomir zix iberbetn. The author analyzes how the interpretation of musical expressive means which are being characteristic of Klezmer music (melody, rhythm, specific modes, polyphonic techniques, imitation of folk instruments) is transformed into individual composer’s concept, preserving the spirit of folklore sources. This problematics is researched for the first time in the national musicology.

Articolul este dedicat celor 4 piese pentru vioară, violoncel și pian Din folclorul evreiesc de Zlata Tcaci. Compoziția ciclică se bazează pe exemple de cântece și dansuri populare evreiești din colecția lui M. Beregovski: Bejgele, Șăr, Gas-nign, Lomir zix iberbetn. Autoarea analizează modul în care interpretarea mijloacelor de expresivitate muzicală, tipice pentru muzica klezmer (melodie, ritm, moduri specifice, metode polifonice, imitarea instrumentelor folclorice) sunt transformate într-un concept componistic individual, păstrând spiritul surselor folclorice. Problematica dată este studiată în premieră în muzicologia națională.

Cuvinte-cheie
Zlata Tkaci, Jewish musical folklore, folk genre, Klezmer traditions, mode,

Zlata Tcaci, folclor muzical evreiesc, gen popular, tradiții klezmer, mod