Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
285 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-08 14:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
784.4(=411.16):[786.2+787.1+787.3].071.1 (1) |
Muzică vocală (289) |
SM ISO690:2012 PLEŞCAN, Irina. Tratarea genurilor folclorice în ciclul Din folclorul evreiesc pentru vioară, violoncel și pian de Zlata Tcaci. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2022, nr. 2(65), pp. 141-150. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.22.2-65.15 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | |||||||
Numărul 2(65) / 2022 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.22.2-65.15 | |||||||
CZU: 784.4(=411.16):[786.2+787.1+787.3].071.1 | |||||||
Pag. 141-150 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
This article is dedicated to 4 pieces for violin, cello and piano From the Jewish folklore written by Zlata Tkaci. The cyclic composition is based on Jewish folk songs and dances from the collection of M. Beregovsky: Bejgele, Sar, Gas-nign, Lomir zix iberbetn. The author analyzes how the interpretation of musical expressive means which are being characteristic of Klezmer music (melody, rhythm, specific modes, polyphonic techniques, imitation of folk instruments) is transformed into individual composer’s concept, preserving the spirit of folklore sources. This problematics is researched for the first time in the national musicology. |
|||||||
Cuvinte-cheie Zlata Tkaci, Jewish musical folklore, folk genre, Klezmer traditions, mode, Zlata Tcaci, folclor muzical evreiesc, gen popular, tradiții klezmer, mod |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.52673/18570461.22.2-65.15</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Pleşcan, I.V.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Tratarea genurilor folclorice în ciclul Din folclorul evreiesc pentru vioară, violoncel și pian de Zlata Tcaci</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0461</relatedIdentifier> <subjects> <subject>Zlata Tkaci</subject> <subject>Jewish musical folklore</subject> <subject>folk genre</subject> <subject>Klezmer traditions</subject> <subject>mode</subject> <subject>Zlata Tcaci</subject> <subject>folclor muzical evreiesc</subject> <subject>gen popular</subject> <subject>tradiții klezmer</subject> <subject>mod</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>784.4(=411.16):[786.2+787.1+787.3].071.1</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022-08-22</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>This article is dedicated to 4 pieces for violin, cello and piano From the Jewish folklore written by Zlata Tkaci. The cyclic composition is based on Jewish folk songs and dances from the collection of M. Beregovsky: Bejgele, Sar, Gas-nign, Lomir zix iberbetn. The author analyzes how the interpretation of musical expressive means which are being characteristic of Klezmer music (melody, rhythm, specific modes, polyphonic techniques, imitation of folk instruments) is transformed into individual composer’s concept, preserving the spirit of folklore sources. This problematics is researched for the first time in the national musicology.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Articolul este dedicat celor 4 piese pentru vioară, violoncel și pian Din folclorul evreiesc de Zlata Tcaci. Compoziția ciclică se bazează pe exemple de cântece și dansuri populare evreiești din colecția lui M. Beregovski: Bejgele, Șăr, Gas-nign, Lomir zix iberbetn. Autoarea analizează modul în care interpretarea mijloacelor de expresivitate muzicală, tipice pentru muzica klezmer (melodie, ritm, moduri specifice, metode polifonice, imitarea instrumentelor folclorice) sunt transformate într-un concept componistic individual, păstrând spiritul surselor folclorice. Problematica dată este studiată în premieră în muzicologia națională.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>