Eficientizarea procesului educațional prin organizarea și implementarea strategiilor didactice a conținuturilor învățării, prin abordări inter și transdisciplinare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
706 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 10:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.012:001.2 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4034)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1397)
SM ISO690:2012
MIRICINSCHI, Maria, MIRICINSCHI, Ion. Eficientizarea procesului educațional prin organizarea și implementarea strategiilor didactice a conținuturilor învățării, prin abordări inter și transdisciplinare. In: Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).: Abordări inter/transdisciplinare în studierea matematicii (concept STEAM) . Studierea informaticii și tehnologiilor informaționale din perspectiva STEAM, 29-30 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 125-130. ISBN 978-9975-76-357-8..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).
Vol.1, 2021
Conferința "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)."
Chişinău, Moldova, 29-30 octombrie 2021

Eficientizarea procesului educațional prin organizarea și implementarea strategiilor didactice a conținuturilor învățării, prin abordări inter și transdisciplinare

CZU: 37.012:001.2

Pag. 125-130

Miricinschi Maria1, Miricinschi Ion2
 
1 Liceul Teoretic „Ion Creangă“, Chişinău,
2 Liceul Teoretic "Stefan cel Mare", Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 noiembrie 2021


Rezumat

Transdisciplinaritatea este o abordare nouă în procesul educativ. Abordările transdisciplinare pun elevii în situaţia de a utiliza cunoştinţele din matematică, chimie, fizică, informatică în alte contexte decât cele studiate la ore, în compartimente teoretice, descoperind, astfel, elevilor utilitatea disciplinelor studiate. Astfel, motivaţia elevilor pentru învăţare creşte. Scopurile acestui tip de activități sunt: - crearea unor contexte autentice în care elevii sunt puşi în situaţia de a aplica cele învăţate; - încurajarea elevilor în a experimenta legături între concept şi teme studiate la diverse disciplini; - realizarea învăţării centrate pe elev într-un mediu de colaborare, activ; - utilizarea strategiilor de învăţare bazate pe investigaţie. În activitățile/secvențele transdisciplinare elevii fac legături între diferite teme şi/sau concepte învăţate anterior. Elevii integrează şi aplică cunoştinţe acumulate la disciplinele reale în etapele de formare a depriderilor prin analiză-sinteză și evaluare. Rezolvarea unei probleme (din context cotidian) stă în centrul activităţii elevului, iar noi, profesorii suntem cei care îi sprijinim pe elevi în a înţelege relevanţa propriei investigaţii. Aceste abordări didactice inter/transdisciplinare îi aduc pe elevi mult mai aproape de realitate, dezvoltându-le o gândire flexibilă şi creatoare, în măsură să ofere soluţii şi să-i îndrume spre o carieră şcolară şi profesională la standarde europene, să-şi asume roluri şi responsabilităţi, să ia decizii pentru cei din jur, să răspundă rapid şi corect la diversele provocări ale vieţii.

Trans disciplinarity is a new approach in the educational process. Trans disciplinary approaches make pupils use the knowledge from mathematics, chemistry, physics, IT in other life situations, besides school environment, in theoretical sectors, thus, showing the pupils the usefulness of the studied disciplines. Therefore, the pupils’ motivation for learning increases. The goals of this type of activity are: - Creating authentic contexts in which pupils have to apply into practice what they have learned; - Encouraging pupils to experiment the connections between the concept and the topics from various disciplines; - Achieving student-centered learning in an active collaborative environment; - Using learning strategies based on research. In the trans disciplinary activities/ sequences, pupils make connections between different previously learned topics and /or concepts. The pupils integrate and apply the gained knowledge from science classes through analysis, synthesis and evaluation. The problem solving (from an everyday context) stands at the core of the pupil’s activity, and, we, teachers, are the ones who give them support and make them comprehend the relevance of their own research. These inter/trans disciplinary didactic approaches bring pupils much closer to reality, enhance their critical thinking, offer solutions and guide them towards European standards school and professional career, make them be more responsible, facilitate decision making process and help to face life challenges successfully.

Cuvinte-cheie
strategie, elev, educaţie, proces, interes, profesor, real, succes, schimbare, calitate.,

strategy, pupil, education, process, interest, teacher, reality, success, change, Quality