Articolul precedent |
Articolul urmator |
715 53 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-19 10:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.012:001.2 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4064) |
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1405) |
SM ISO690:2012 MIRICINSCHI, Maria, MIRICINSCHI, Ion. Eficientizarea procesului educațional prin organizarea și implementarea strategiilor didactice a conținuturilor învățării, prin abordări inter și transdisciplinare. In: Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).: Abordări inter/transdisciplinare în studierea matematicii (concept STEAM) . Studierea informaticii și tehnologiilor informaționale din perspectiva STEAM, 29-30 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 125-130. ISBN 978-9975-76-357-8.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM). Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)." Chişinău, Moldova, 29-30 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.012:001.2 | ||||||
Pag. 125-130 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Transdisciplinaritatea este o abordare nouă în procesul educativ. Abordările transdisciplinare pun elevii în situaţia de a utiliza cunoştinţele din matematică, chimie, fizică, informatică în alte contexte decât cele studiate la ore, în compartimente teoretice, descoperind, astfel, elevilor utilitatea disciplinelor studiate. Astfel, motivaţia elevilor pentru învăţare creşte. Scopurile acestui tip de activități sunt: - crearea unor contexte autentice în care elevii sunt puşi în situaţia de a aplica cele învăţate; - încurajarea elevilor în a experimenta legături între concept şi teme studiate la diverse disciplini; - realizarea învăţării centrate pe elev într-un mediu de colaborare, activ; - utilizarea strategiilor de învăţare bazate pe investigaţie. În activitățile/secvențele transdisciplinare elevii fac legături între diferite teme şi/sau concepte învăţate anterior. Elevii integrează şi aplică cunoştinţe acumulate la disciplinele reale în etapele de formare a depriderilor prin analiză-sinteză și evaluare. Rezolvarea unei probleme (din context cotidian) stă în centrul activităţii elevului, iar noi, profesorii suntem cei care îi sprijinim pe elevi în a înţelege relevanţa propriei investigaţii. Aceste abordări didactice inter/transdisciplinare îi aduc pe elevi mult mai aproape de realitate, dezvoltându-le o gândire flexibilă şi creatoare, în măsură să ofere soluţii şi să-i îndrume spre o carieră şcolară şi profesională la standarde europene, să-şi asume roluri şi responsabilităţi, să ia decizii pentru cei din jur, să răspundă rapid şi corect la diversele provocări ale vieţii. |
||||||
Cuvinte-cheie strategie, elev, educaţie, proces, interes, profesor, real, succes, schimbare, calitate., strategy, pupil, education, process, interest, teacher, reality, success, change, Quality |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-141915</doi_batch_id> <timestamp>1718379637</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> </head> <body> <collection> <collection_metadata> <full_title>Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).</full_title> </collection_metadata> <collection_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <isbn>978-9975-76-356-1.</isbn> </collection_issue> <collection_article publication_type='full_text'><titles> <title>Eficientizarea procesului educațional prin organizarea și implementarea strategiilor didactice a conținuturilor învățării, prin abordări inter și transdisciplinare</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Maria</given_name> <surname>Miricinschi</surname> </person_name> <person_name sequence='additional' contributor_role='author'> <given_name>Ion</given_name> <surname>Miricinschi</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <pages> <first_page>125</first_page> <last_page>130</last_page> </pages> </collection_article> </collection> </body> </doi_batch>