Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
290 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.955:004 (1) |
Psychology (3511) |
Computer science and technology. Computing. Data processing (4267) |
SM ISO690:2012 DONOS, Inna. Câmpul semantiс al noţiunii de gândire computaţională. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 2(74), pp. 26-31. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.2.04 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(74) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.2.04 | ||||||
CZU: 159.955:004 | ||||||
Pag. 26-31 | ||||||
|
||||||
Rezumat | ||||||
Gândirea computațională devine un avantaj concurențial al persoanelor cărora le este caracteristică. Acest tip de gândire se bazează pe conceptele fundamentale ale informaticii, dar implică formularea și soluționarea eficientă a problemelor, atât cu, cât și fără echipamentele digitale. Acest articol cercetează formarea conceptului la elevi. |
||||||
Cuvinte-cheie gândire, gândire computațională, raționament logic, abstractizare, evaluare, gândire algoritmică, decompoziție, generalizare, thinking, computational thinking, logical reasoning, Abstraction, evaluation, algorithmic thinking, decomposition, generalization |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.52387/1811-5470.2022.2.04</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Donos, I.</creatorName> <affiliation>Școala Doctorală „Științe ale Educației” a Parteneriatului UST, USCH, ISE, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Câmpul semantiс al noţiunii de gândire computaţională</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>gândire</subject> <subject>gândire computațională</subject> <subject>raționament logic</subject> <subject>abstractizare</subject> <subject>evaluare</subject> <subject>gândire algoritmică</subject> <subject>decompoziție</subject> <subject>generalizare</subject> <subject>thinking</subject> <subject>computational thinking</subject> <subject>logical reasoning</subject> <subject>Abstraction</subject> <subject>evaluation</subject> <subject>algorithmic thinking</subject> <subject>decomposition</subject> <subject>generalization</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.955:004</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022-08-16</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Gândirea computațională devine un avantaj concurențial al persoanelor cărora le este caracteristică. Acest tip de gândire se bazează pe conceptele fundamentale ale informaticii, dar implică formularea și soluționarea eficientă a problemelor, atât cu, cât și fără echipamentele digitale. Acest articol cercetează formarea conceptului la elevi.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Computational thinking becomes a competitive advantage for the people who are aware of. This type of thinking is based on fundamental concepts of Informatics, however it involves the formulation and solutions of the problems either with digital equipment or without this equipment. This article investigates the development of the students’ computational thinking skills.</p></description> </descriptions> </resource>