Câmpul semantiс al noţiunii de gândire computaţională
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
290 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.955:004 (1)
Psychology (3511)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4267)
SM ISO690:2012
DONOS, Inna. Câmpul semantiс al noţiunii de gândire computaţională. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 2(74), pp. 26-31. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.2.04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(74) / 2022 / ISSN 1811-5470

Câmpul semantiс al noţiunii de gândire computaţională

The semantic field of the notion of computational thinking.

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.2.04
CZU: 159.955:004

Pag. 26-31

Donos Inna
 
Școala Doctorală „Științe ale Educației” a Parteneriatului UST, USCH, ISE
 
 
Disponibil în IBN: 17 august 2022


Rezumat

Gândirea computațională devine un avantaj concurențial al persoanelor cărora le este caracteristică. Acest tip de gândire se bazează pe conceptele fundamentale ale informaticii, dar implică formularea și soluționarea eficientă a problemelor, atât cu, cât și fără echipamentele digitale. Acest articol cercetează formarea conceptului la elevi.

Computational thinking becomes a competitive advantage for the people who are aware of. This type of thinking is based on fundamental concepts of Informatics, however it involves the formulation and solutions of the problems either with digital equipment or without this equipment. This article investigates the development of the students’ computational thinking skills.

Cuvinte-cheie
gândire, gândire computațională, raționament logic, abstractizare, evaluare, gândire algoritmică, decompoziție, generalizare,

thinking, computational thinking, logical reasoning, Abstraction, evaluation, algorithmic thinking, decomposition, generalization

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<identifier identifierType='DOI'>10.52387/1811-5470.2022.2.04</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Donos, I.</creatorName>
<affiliation>Școala Doctorală „Științe ale Educației” a Parteneriatului UST, USCH, ISE, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>C&acirc;mpul semantiс al noţiunii de g&acirc;ndire computaţională</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2022</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>gândire</subject>
<subject>gândire computațională</subject>
<subject>raționament logic</subject>
<subject>abstractizare</subject>
<subject>evaluare</subject>
<subject>gândire algoritmică</subject>
<subject>decompoziție</subject>
<subject>generalizare</subject>
<subject>thinking</subject>
<subject>computational thinking</subject>
<subject>logical reasoning</subject>
<subject>Abstraction</subject>
<subject>evaluation</subject>
<subject>algorithmic thinking</subject>
<subject>decomposition</subject>
<subject>generalization</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.955:004</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2022-08-16</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>G&acirc;ndirea computațională devine un avantaj concurențial al persoanelor cărora le este caracteristică. Acest tip de g&acirc;ndire se bazează pe conceptele fundamentale ale informaticii, dar implică formularea și soluționarea eficientă a problemelor, at&acirc;t cu, c&acirc;t și fără echipamentele digitale. Acest articol cercetează formarea conceptului la elevi.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Computational thinking becomes a competitive advantage for the people who are aware of. This type of thinking is based on fundamental concepts of Informatics, however it involves the formulation and solutions of the problems either with digital equipment or without this equipment. This article investigates the development of the students&rsquo; computational thinking skills.</p></description>
</descriptions>
</resource>