Axiologia educaţională a înţelegerii textului: de la construirea propriei cunoaşteri la afirmarea eului în spaţiul vieţii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1166 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 08:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:801.8 (8)
Probleme generale de didactică și metodică (1232)
Surse ale lingvisticii și filologiei. Colecții de texte (65)
SM ISO690:2012
GHICOV, Adrian. Axiologia educaţională a înţelegerii textului: de la construirea propriei cunoaşteri la afirmarea eului în spaţiul vieţii. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 4(40), pp. 10-18. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(40) / 2013 / ISSN 1811-5470

Axiologia educaţională a înţelegerii textului: de la construirea propriei cunoaşteri la afirmarea eului în spaţiul vieţii
CZU: 37.02:801.8

Pag. 10-18

Ghicov Adrian
 
Ministerul Educaţiei şi Tineretului al R. Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 ianuarie 2014


Rezumat

Înţelegerea textului de către elevul cititor se poate produce cu siguranţă, poate avea loc dacă acesta este învăţat să gândească axiologic, activ şi polifonic, să facă din interpretare o activitate fundamentală şi permanentă a gândirii. Tehnicile înţelegerii trebuie să fie flexibile şi să faciliteze transferul valoric de la fiinţa textului la fiinţa cititorului, din spaţiul clasei în care se produce comunicarea activă cu textul în spaţiul vieţii reale a elevului, în capcanele comunicării cotidiene.

Student‘s comprehension as a reader can certainly be produced. It may occur if the reader is taught to think in an axiological, polyphonic and active way. The student should be able to make his own understanding a fundamental and permanent activity of thought. On the one hand, comprehension techniques must be flexible in order to facilitate the valuable transfer from the real text to the reader as well as from class space in which active communication based on the text takes place in the pupil’s real-life space to daily communication pitfalls.

Cuvinte-cheie
constructivism,

axiologie, retellizare, înţelegerea textului