Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1166 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 08:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:801.8 (8) |
Probleme generale de didactică și metodică (1232) |
Surse ale lingvisticii și filologiei. Colecții de texte (65) |
SM ISO690:2012 GHICOV, Adrian. Axiologia educaţională a înţelegerii textului: de la construirea propriei cunoaşteri la afirmarea eului în spaţiul vieţii. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 4(40), pp. 10-18. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(40) / 2013 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:801.8 | ||||||
Pag. 10-18 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Înţelegerea textului de către elevul cititor se poate produce cu siguranţă, poate avea loc dacă acesta este învăţat să gândească axiologic, activ şi polifonic, să facă din interpretare o activitate fundamentală şi permanentă a gândirii. Tehnicile înţelegerii trebuie să fie flexibile şi să faciliteze transferul valoric de la fiinţa textului la fiinţa cititorului, din spaţiul clasei în care se produce comunicarea activă cu textul în spaţiul vieţii reale a elevului, în capcanele comunicării cotidiene. |
||||||
Cuvinte-cheie constructivism, axiologie, retellizare, înţelegerea textului |
||||||
|