Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1174 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 08:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:801.8 (8) |
Probleme generale de didactică și metodică (1235) |
Surse ale lingvisticii și filologiei. Colecții de texte (65) |
SM ISO690:2012 GHICOV, Adrian. Axiologia educaţională a înţelegerii textului: de la construirea propriei cunoaşteri la afirmarea eului în spaţiul vieţii. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 4(40), pp. 10-18. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(40) / 2013 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:801.8 | ||||||
Pag. 10-18 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Înţelegerea textului de către elevul cititor se poate produce cu siguranţă, poate avea loc dacă acesta este învăţat să gândească axiologic, activ şi polifonic, să facă din interpretare o activitate fundamentală şi permanentă a gândirii. Tehnicile înţelegerii trebuie să fie flexibile şi să faciliteze transferul valoric de la fiinţa textului la fiinţa cititorului, din spaţiul clasei în care se produce comunicarea activă cu textul în spaţiul vieţii reale a elevului, în capcanele comunicării cotidiene. |
||||||
Cuvinte-cheie constructivism, axiologie, retellizare, înţelegerea textului |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Ghicov, A.A.</creatorName> <affiliation>Ministerul Educaţiei şi Tineretului al R. Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Axiologia educaţională a înţelegerii textului: de la construirea propriei cunoaşteri la afirmarea eului în spaţiul vieţii</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2013</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>constructivism</subject> <subject>axiologie</subject> <subject>retellizare</subject> <subject>înţelegerea textului</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.02:801.8</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2013-12-03</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Înţelegerea textului de către elevul cititor se poate produce cu siguranţă, poate avea loc dacă acesta este învăţat să gândească axiologic, activ şi polifonic, să facă din interpretare o activitate fundamentală şi permanentă a gândirii. Tehnicile înţelegerii trebuie să fie flexibile şi să faciliteze transferul valoric de la fiinţa textului la fiinţa cititorului, din spaţiul clasei în care se produce comunicarea activă cu textul în spaţiul vieţii reale a elevului, în capcanele comunicării cotidiene.</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>Student‘s comprehension as a reader can certainly be produced. It may occur if the reader is taught to think in an axiological, polyphonic and active way. The student should be able to make his own understanding a fundamental and permanent activity of thought. On the one hand, comprehension techniques must be flexible in order to facilitate the valuable transfer from the real text to the reader as well as from class space in which active communication based on the text takes place in the pupil’s real-life space to daily communication pitfalls.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>