Importanța adaptărilor curriculare pentru dezvoltarea abilităților de comunicăre la copiii cu dificultăți de învățare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
283 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-16 08:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.015.3 (34)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (655)
SM ISO690:2012
DRUGUȘ, Olga. Importanța adaptărilor curriculare pentru dezvoltarea abilităților de comunicăre la copiii cu dificultăți de învățare. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 156-162. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

Importanța adaptărilor curriculare pentru dezvoltarea abilităților de comunicăre la copiii cu dificultăți de învățare

CZU: 376.015.3

Pag. 156-162

Druguș Olga12
 
1 Liceul Teoretic „Petru Rareş”, Chișinău,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

Dat fiind faptul că copiii cu dificultăți de învățare se confruntă cu anumite dificultăți, curriculumul școlar trebuie să fie cât mai flexibil pentru a putea permite fiecărui copil să studieze în ritmul său propriu și sa fie tratat în dependență de capacitățile sale individuale de învățare. Flexibilitatea curriculum-ului nu este altceva decât adaptarea conținuturilor, strategiilor, metodelor, mijloacelor și tehnicilor de lucru în cadrul activităților de învățare pentru fiecare copil. Modelul incluziv presupune abordarea individualizată a fiecărui elev instruit. Acești copii beneficiază de activități în baza unui curriculum adaptat nevoilor educaționale, de programe de intervenție personalizate, precum și multe alte activități individualizate în CREI-ul instituției.

Given the fact that children with learning difficulties face certain difficulties, the school curriculum must be as flexible as possible to allow each child to study at his own pace and be treated depending on his individual learning abilities. The flexibility of the curriculum is nothing but the adaptation of the contents, strategies, methods, means and techniques of work within the learning activities for each child. The inclusive model involves an individualized approach to each trained student. These children benefit from activities based on a curriculum adapted to their educational needs, personalized intervention programs, as well as many other individualized activities in the institution's CREI.

Cuvinte-cheie
dificultăți de învățare, cerinţe educaţionale speciale, curriculum modificat, curriculum adaptat, program de intervenție personalizat,

Learning Difficulties (LD), special educational requirements, modified curriculum, adapted curriculum