Articolul precedent |
Articolul urmator |
340 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-04 13:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8-056.26+316.612 (1) |
Psihologie (3511) |
Psihologie socială (1001) |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Viorica. Adolescentul cu dizabilități fizice între bariere și oportunități de adaptare psihosocială. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 152-156. ISBN 978-9975-46-732-2.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023 | ||||||
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :" 1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8-056.26+316.612 | ||||||
Pag. 152-156 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adaptarea socială a adolescentului reprezintă un proces de integrare activă în colectivitatea căreia îi aparține. Relaționarea permanentă doar cu persoanele adulte diminuează oportunitățile de dezvoltare a adolescentului, nu-i oferă posibilitatea de a acționa în conformitate cu interesele pe care le are și cu necesitatea de a prieteni cu semenii. Atunci când provocările legate de dizabilitate fac mai dificilă sau imposibilă participarea la activitățile sociale, în aceeași măsură cu semenii cu dezvoltare tipică, pot apărea rezultate psihosociale negative, cum ar fi stresul și singurătatea. Pentru adolescentul cu dizabilități relațiile de prietenie cu semenii cu dezvoltare tipică sunt foarte importante. Ele preîntâmpină apariția sentimentului de inferioritate și au o influență pozitivă în dezvoltarea sferei cognitive și afective. Acceptarea și implicarea adolescenților cu dizabilități în diferite activități, inclusiv participarea la activități fizice, nu numai că le îmbunătățește starea generală de sănătate, dar și le facilitează interacțiunea cu adolescenții cu dezvoltare tipică în afara mediilor școlare. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescenți cu dizabilități fizice, adaptare psihosocială, conștientizarea sinelui, autoreglare emoțională., Adolescents with physical disabilities, psychosocial adaptation, Self-awareness, emotional self-regulation. |
||||||
|