Articolul precedent |
Articolul urmator |
403 30 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 15:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.04 (268) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256) |
SM ISO690:2012 AXENTII, Ioana Aurelia. Motivația și rolul ei în eficientizarea instrucției și autoinstrucției școlare . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 130-135. ISSN 2587-3563. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.9, Partea 2, 2022 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.04 | ||||||
Pag. 130-135 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Accelerarea continuă a ritmului de viaţă a omului în mileniul III constituie imperativul eficientizării instrucției și autoinstrucției școlare prin intermediul motivației care deține un rol important în procesul instruirii. Fiind una dintre cele mai semnificative pârghii ale procesului de instruire a elevilor, motivația a devenit un domeniul important de cercetare și de acţiune pentru specialiştii din sistemul de învăţământ. În procesul de învățământ motivele se remarcă în strânsă legătură cu nevoile și interesele, tendințele și emoțiile, aspirațiile și idealurile elevilor etc. În practica educaţională se regăsesc o serie de categorii de motive printre care cele mai răspândite sunt: motivele socio-morale, profesionale, de autorealizare, stimulatorii. Având un rol complex în învăţare, motivaţia presupune necesitatea păstrării unui echilibru între prezenţa recompenselor de factură extrinsecă şi latura internă a elevului, între randamentul şi nivelul de stimulare motivaţională. La eficientizare activității elevului pentru instruire/autoinstruire îl constituie factorii afectivi-emoțional, tehnicile motivaţionale utilizate și identificate iscusit de către pedagogi, situațiile de învățare/autoînvățare. |
||||||
Cuvinte-cheie motivaţie, echilibru, eficienţă, tehnici motivaționale, stimul, motivation, Balance, efficiency, motivational techniques, stimulus |
||||||
|