Motivația și rolul ei în eficientizarea instrucției și autoinstrucției școlare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
390 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 15:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.04 (262)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (250)
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia. Motivația și rolul ei în eficientizarea instrucției și autoinstrucției școlare . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 130-135. ISSN 2587-3563.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 2, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Motivația și rolul ei în eficientizarea instrucției și autoinstrucției școlare

Motivation and its role in the efficiency of school instruction and self-instruction

CZU: 37.04

Pag. 130-135

Axentii Ioana Aurelia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 31 octombrie 2022


Rezumat

Accelerarea continuă a ritmului de viaţă a omului în mileniul III constituie imperativul eficientizării instrucției și autoinstrucției școlare prin intermediul motivației care deține un rol important în procesul instruirii. Fiind una dintre cele mai semnificative pârghii ale procesului de instruire a elevilor, motivația a devenit un domeniul important de cercetare și de acţiune pentru specialiştii din sistemul de învăţământ. În procesul de învățământ motivele se remarcă în strânsă legătură cu nevoile și interesele, tendințele și emoțiile, aspirațiile și idealurile elevilor etc. În practica educaţională se regăsesc o serie de categorii de motive printre care cele mai răspândite sunt: motivele socio-morale, profesionale, de autorealizare, stimulatorii. Având un rol complex în învăţare, motivaţia presupune necesitatea păstrării unui echilibru între prezenţa recompenselor de factură extrinsecă şi latura internă a elevului, între randamentul şi nivelul de stimulare motivaţională. La eficientizare activității elevului pentru instruire/autoinstruire îl constituie factorii afectivi-emoțional, tehnicile motivaţionale utilizate și identificate iscusit de către pedagogi, situațiile de învățare/autoînvățare.

The continuous acceleration of the rhythm of life in humans in the third millennium is the imperative to streamline school instruction and self-instruction through motivation which plays an important role in the training process. Being one of the most significant levers of the student training process, motivation has become an important field of research and action for the specialists in the education system. In the educational process, the reasons are closely related to the needs and interests, tendencies and emotions, aspirations and ideals of students, etc. In educational practice there are a number of categories of reasons, among which the most common are: socio-moral, professional, self-realization and stimulating reasons. Having a complex role in the learning process, motivation implies the need to maintain a balance between the presence of extrinsic rewards and the internal side of the student, and also between the performance and the level of motivational stimulation. The affective-emotional factors, the motivational techniques identified and used by the teachers and the learning / self-learning situations lead to the efficiency of the student’s activity for training / self-training.

Cuvinte-cheie
motivaţie, echilibru, eficienţă, tehnici motivaționale, stimul,

motivation, Balance, efficiency, motivational techniques, stimulus