Geografia muzicală a cvintetului de alămuri în a doua jumătate a secolului al XX-lea
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
255 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
788.1/.4(498)”XX” (1)
Muzică (1814)
SM ISO690:2012
ADAMACHE, Liviu Răzvan. Geografia muzicală a cvintetului de alămuri în a doua jumătate a secolului al XX-lea. In: Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere, 29 octombrie 2021, Iași, România. Iași, România: Performantica, 2021, Vol.39, pp. 184-192. ISBN 978-606-685-744-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere
Vol.39, 2021
Conferința "Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere"
Iași, România, Romania, 29 octombrie 2021

Geografia muzicală a cvintetului de alămuri în a doua jumătate a secolului al XX-lea

The musical geography of the brass quintet in the second half of the twentieth century

CZU: 788.1/.4(498)”XX”

Pag. 184-192

Adamache Liviu Răzvan
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 11 decembrie 2021


Rezumat

In the second half of the twentieth century, young composers experimented with various
compositional methods and systems. Their music reflects the transformations of the century.
It is marked by various currents and renewals of musical language. France is represented
by Claude Debussy, a prominent composer of Impressionism, and Neoclassicism has Erich Satie as its
mentor, followed by Darius Milhaud, Francois Poulenc, etc. Pietro Mascagni, Ruggero Leoncavallo,
Giacomo Puccini and others are active in Italy, and Germany has Paul Hindemith, Carl Orff, etc. as
representatives. Bela Bartok and Zoltan Kodaly are notable Hungarian composers, contemporary
with the Spanish Manuel de Falla or the English Gustav Holst, Edward Elgar and the list could go on.
They and many others have renewed the modern musical language, creating true musical
masterpieces.



Cuvinte-cheie
composers, musical language, modern music, quintet