Articolul precedent |
Articolul urmator |
719 107 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-10 12:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.26 (154) |
Educație (14669) |
SM ISO690:2012 TELEMAN, Angela, BUZILA, Cristina. Evaluarea formativă - abordare descriptivă. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 327-333. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.26 | ||||||
Pag. 327-333 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The formative assessment generated the fundamental change of optics on the school evaluation. This type of assessment has a procedural and dynamic character. It is an assessment for learning, as it is based on the regulation or self-regulation of learning. The intended effects aim at the formation of intrinsic motivation, the development of self-esteem based on the education of self-assessment skills, the promotion of interpersonal skills in the context of mutual assessment, the dynamization of learning autonomy and self-education. |
||||||
Cuvinte-cheie formative assessment, regulation |
||||||
|