Articolul precedent |
Articolul urmator |
696 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-25 14:15 |
SM ISO690:2012 LUCHIANCIUC, Natalia. Receptarea creației druțiene în spațiul cultural românesc. In: Anatol Ciobanu – omul cetăţii limba română. În memoriam: 85 de ani de la naştere: În memoriam: 85 de ani de la naştere, 17 mai 2019, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2019, pp. 121-127. ISBN 978-9975-149-05-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anatol Ciobanu – omul cetăţii limba română. În memoriam: 85 de ani de la naştere 2019 | ||||||
Simpozionul "Anatol Ciobanu – omul cetăţii limba română" Chişinău, Moldova, 17 mai 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 121-127 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
o personalitate dobândeşte contur în raport cu adepţii şi relief în raport cu opoziţia. Această afirmație poate fi valabilă și dacă ne referim la fenomenul artistic Ion Druță. Scriitor exponențial al literaturii anilor ′60 din spațiul basarabean, Ion Druță a cunoscut câteva perioade de „succes de public şi succes de critică” în spațiul cultural românesc. Numeroasele studii artistice și critice privind creația polifonică a scriitorului vorbesc de la sine despre popularitatea scriitorului la noi și în lume. În acest sens, în discursul critic românesc se profilează mai multe orientări și perspective de abordare cu privire la valorificarea creației literare a scriitorului. Astfel, numeroși istorici și critici literari atât din Moldova, cât și din România, prin studii și articole solide, prin recenzii și interviuri, au configurat o imagine fosforescentă a scriitorului. Alții însă, dimpotrivă, au purtat discuții contradictorii, atrăgându-l pe autor în polemici malițioase sau chiar ponegitoare. Acceptată unanim sau pusă la îndoială de către unii, creația druțiană își are adevărul și întelepciunea sa artistică. Ea este cea care ne-a scos și ne scoate în lume. |
||||||
Cuvinte-cheie receptare, creație literară, exegeză, spațiul cultural, discurs critic, reception, literary creation, exegesis, cultural space, critical discourse |
||||||
|